Україна втратила 20% перевалки в портах через Росію
У січні вдалося обробити більше 40 тис. контейнерів. На експорт було перевалено 6,2 млн тонн вантажів, на імпорт – 1,6 млн тонн. Транзитних вантажів вдалося перевалити понад 900 тис. тонн.
Січень традиційно важкий місяць для морських портів. Але, в цьому році погодні умови були особливо небезпечними, повідомили в прес-службі порту Ніка-тера.
Утім, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк каже, що проблема зовсім не в погоді. Основною причиною, що призвела за собою зниження вантажопотоку стало різке падіння транзиту, який зменшився в Україні більш ніж на 50%.
«У першу чергу це пов'язано із взаємовідносинами між Укразалізницею і російськими операторами на ринку транзиту», – пояснює він.
АМПУ до цих причин додає скорочення видобутку вугілля і руди в Україні, а також і зниження завезення імпортного вугілля для електростанцій.
Надалі, значною мірою все залежить від того, якими будуть транзитні потоки. Чи повернуться вони в Україну в принципі, каже Вовк.
«Потрібно активно працювати над альтернативними напрямками транзиту. У цій ситуації не можна сидіти склавши руки і чекати цей транзит, як манну небесну», – додає він.
Так у січні перший контейнерний поїзд пройшов по транскаспійському маршруту з Китаю в обхід Росії. Перспективним можуть бути також напрямки транзиту з чорноморських портів на західні прикордонні переходи.
«У першу чергу це стосується навалювальних вантажів, таких як, залізорудна сировина і руда, споживачами яких могли б бути металургійні заводи, розташовані в Східній Європі. У цьому випадку потенціал вантажопотоку навіть вище (7 млн тонн), ніж потенціал транскаспійського коридору (близько 1 млн тонн)», – пояснює Вовк.
Нагадаємо, що в 2015 році китайці та американці інвестували 2 млрд грн в українські порти.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.