Україна розтринькує свій IT-потенціал – Перша шпальта
Заяви про те, що IT-галузь сьогодні популярна, далекі від дійсності, вважає засновник компанії Tickets.ua Сергій Кравець. Головним чином у нас розвивається аутсорсингове програмування. Це не погано, тому що це бізнес і він орієнтований на експорт, а значить приносить валютну виручку. Погано те, що не розвивається виробництво інноваційних продуктів, пояснює він.
«Аутсорсинговий бізнес – це ближче до HR-бізнесу», – говорить Кравець. Тут збирається команда програмістів і перепродується закордонним компаніям.
За словами директора департаменту інновацій та інтелектуальної власності Мінекономрозвитку Олени Мініч, поки що Україна має дві ключові конкурентні переваги – людський капітал, який володіє унікальними здібностями, компетенціями, а також традиції комп'ютерних розробок. Все це і дозволило сформувати галузь аутсорсингу.
«У нас багато кодування, багато проміжних операцій. Але дуже мало фінального продукту. Зокрема через незнання, як це робити», – зазначає Мініч.
Така ситуація викликана також тим, що попит на фінальні продукти в Україні дуже низький. «Ми від початку є сировинною економікою. У нас немає потреби в переробних виробництвах, зокрема тих, які би збільшували ефективність за рахунок інновацій», – резюмує Мініч.
А крім того, у нас в країні несприятливі умови для інвестицій в інноваційні продукти, зазначає IT-підприємець Роман Хміль. «При нашому законодавстві і корупції розвивати IT-продукти дуже і дуже складно – компанії майже неможливо зареєструвати». Тому багато компаній, які зацікавили іноземних інвесторів, з часом переїжджають в країни з більш сприятливим інвесткліматом.
І все-таки, галузь, всупереч труднощам, розвивається, відзначають експерти. За словами Сисоєва, в країні сталося дві хвилі IT-революції. Перша – 10-12 років тому. А друга – 5-6 років тому: тоді з'явилося багато відомих українських стартапів, зокрема Petcube, Depositphotos, Jooble та інші.
Все це свідчить про те, що українські компанії по максимуму використовують навіть ті можливості, які є в нинішніх непростих умовах. «І завжди продукти з'являлися там, де був сильний і яскравий підприємець», – додає Сисоєв.
Також у програмі дивіться інтерв'ю з засновником сервісу продажу авіаквитків Tickets.ua Сергієм Кравцем і директором хедхантингового агентства Ward Howell Ігорем Кабузенком.
Завершує випуск огляд економічних подій тижня від спеціального кореспондента ПШ Майкла Щура.
Програма Перша шпальта виходить на каналі UA: Перший в партнерстві з журналом Новое Время
