Російські нафтовики радіють. ЄС та Велика Британія відклали повну заборону на страхування морських перевезень нафти з РФ — FT

1 серпня, 19:29
Lloyd’s — найбільший світовий страховик, що працює у морській галузі (Фото:Simon Dawson / Reuters)

Lloyd’s — найбільший світовий страховик, що працює у морській галузі (Фото:Simon Dawson / Reuters)

Автор: Артем Ільїн

Країни ЄС та Велика Британія пом’якшали умови щодо страхування російської нафти, яку перевозять танкерами. Це збентежило трейдерів та юристів.

Країни ЄС та Велика Британія зупинили позбавлення Росії послуг ринку морського страхування Lloyd’s на тлі зростання інфляційних та енергетичних ризиків. Про це пишуть Порти України з посиланням на Financial Times.

Відео дня

Два місяці тому ЄС оголосив про глобальну заборону на надання морського страхування суднам, що перевозять російську нафту, плануючи координувати відповідні зусилля з урядом Великої Британії. Однак Лондон поки не запровадив подібні обмеження. Участь Великої Британії має вирішальне значення щодо такої заборони, оскільки центр галузі морського страхування знаходиться в Лондоні.

Тим часом Брюссель (тобто ЄС) наприкінці липня змінив деякі обмеження стосовно взаємодії з державними російськими компаніями, посилаючись на занепокоєння глобальною енергетичною безпекою.

Спільна заборона Великої Британії та ЄС на морське страхування мала стати найбільш важливим обмеженням щодо російської нафти, здатним позбавити Москву доступу до більшої частини світового танкерного флоту.

Однак офіційні особи США висловили стурбованість тим, що негайна глобальна заборона на морське страхування підштовхне ціни через вилучення з ринку мільйонів барелів російської сирої нафти та нафтопродуктів.

Європейські та британські чиновники повідомили у травні, що Велика Британія та ЄС домовилися узгодити заборону на страхування російських нафтових вантажів.

Проте останні санкції Великої Британії проти Росії, схвалені парламентом у липні, забороняють страхувати лише судна, що перевозять російську нафту до короліства, і лише після 31 грудня. Законодавство було введено після того, як уряд пообіцяв заборонити імпорт російської нафти з кінця року, але воно не забороняє надання послуг щодо російських постачань в інші країни, заявили британські представники.

На даний момент у Великій Британії немає заборони на глобальні постачання російської нафти, сказав директор з андеррайтингу Lloyd’s Market Association Патрік Девісон. Однак Lloyd’s перебуває у тісному контакті з британським урядом і «працюватиме з ним над будь-якими майбутніми санкціями, які вони прагнуть запровадити».

Міністерство фінансів Великої Британії заявило, що все ще шукає найкращий варіант дій. Міністерство, зокрема, готово ввести подальші санкції проти Росії і працює разом із союзниками, «щоб забезпечити їх реалізацію з максимальним ефектом для економіки Росії».

Заборона ЄС на страхування була введена 4 червня і залишається в силі. Це не дозволяє компаніям блоку оформляти нову страховку для будь-якого судна, яке транспортує російську нафту будь-куди. Чинні договори залишаються дійсними до 5 грудня, коли всі подібні види діяльності будуть заборонені.

Однак ЄС вніс поправки до частини власних санкцій, щоб дозволити європейським компаніям мати справу з деякими російськими державними компаніями, такими як Роснєфть, з метою транспортування нафти до країн за межами блоку.

Європейським компаніям більше не буде заборонено платити таким компаніям, як Роснєфть, «якщо ці транзакції суворо необхідні» для купівлі або транспортування сирої нафти чи нафтопродуктів до третіх країн, заявив виданню представник Європейської комісії.

Як зазначено у заяві ЄС, заходи вжиті, щоб «уникнути будь-яких потенційних негативних наслідків для продовольчої та енергетичної безпеки в усьому світі».

Із червня США працюють над тим, щоб спонукати країни G7 підтримати механізм обмеження цін, який дозволив би деяким обсягам російської нафти діставатися третіх країн за цінами, нижче ринкових. Офіційні особи у Вашингтоні заявили, що США та Велика Британія все ще планують заборонити морські послуги, включаючи страхування, до того часу, коли заборона ЄС набуде повної сили в грудні. Але спочатку вони хочуть встановити ліміт цін на нафту.

За оцінками юристів, ЄС, схоже, пом’якшив свої зусилля щодо стримування глобального потоку російської нафти, а серед трейдерів виникла нова невизначеність щодо зобов’язань Великої Британії стосовно глобальної заборони страхування.

Як повідомила партнер юридичної фірми HFW Сара Хант, трейдери цікавляться, чи законно зараз купувати нафту Роснєфти для постачання в країни за межами ЄС. «Нові санкції ЄС фактично дозволяють європейським компаніям забирати російську нафту. Ми були здивовані цим», — сказала вона.

Партнер юридичної фірми Reed Smith Лі Ханссон заявив, що поправка ЄС щодо санкцій стала «великим відступом», і додав, що юристи також очікували «більш жорстких» заходів від Великої Британії.

Показати ще новини
Радіо НВ
X