Ціни на нафту пішли вгору, а в Україні з'явилася надія на дешеве дизпаливо – огляд і прогноз ринку нафти і пального
Вранці 23 вересня світові ціни на нафту знижувалися. Втім, ситуація змінилася вже до обіду, коли на тлі повідомлення про готовність Саудівської Аравії скоротити видобуток, якщо Іран погодиться на заморозку, вартість сировини пішла вгору.
У понеділок, 26 вересня тренд продовжився через заяви міністра енергетики Алжиру Нуреддіна Бутерфа про те, що на неформальній зустрічі країн-членів ОПЕК можливі всі варіанти, які стосуються скорочення або заморозки рівня видобутку нафти.
Однак, у вівторок побоювання інвесторів пересилили очікування зустрічі ОПЕК, і ціни знову стали знижуватися.
Значний розворот у бік підняття цін принесла середа, 28 вересня. Тоді з'явилися дані Американського інституту нафти (API) про несподіване скорочення запасів сировини в США. А після досягнення угоди країн-членів ОПЕК вперше з 8 вересня світові ціни на нафту марки Brent подолали психологічну позначку в $50 за барель.
Незначне зниження вартості нафти відбулось у п'ятницю, 30 вересня. Тут ключовим фактором стало побоювання інвесторів щодо реалізації угоди ОПЕК.
За словами відповідальних осіб ОПЕК, квоти по країнах будуть узгоджені на міністерському засіданні картелю, яке відбудеться 30 листопада у Відні.
Цього тижня визначальними факторами цін на нафту стануть публікація деталей алжирської угоди, а також дані про запаси сировини в США, вважають аналітики консалтингової групи А-95.
Але повернемося до українського ринку нафтопродуктів, де ціна нафтопродуктів у великому опті практично не змінилася. За даними директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, на початку тижня ціни знизилися на 200-300 грн/т, але до п'ятниці повернулися на свої позиції через стрибок котирувань на нафтопродукти в європейських портах.
Особливістю минулого тижня стала поява на ринку широкої пропозиції ресурсу, поставленого по морю. Зокрема, говорить Куюн, у портах Миколаєва, Херсона та МТП Південному торгувалося індійське і грецьке дизпаливо.
Роздрібний ринок минулого тижня працював у звичайному режимі. За даними аналітика консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренко, зниження цін на 10-20 коп./л було очікуваним. До цього призвело зменшення пропозиції на ринку, так як багато компаній в кінці місяця підраховували залишки і прибуток.
Великі оператори (WOG і ОККО), говорить Сіренко, з початку тижня пропонували на продаж невеликі обсяги дизпалива. Ціна по різних областях в середньому коливалася від 17,50–17,95 грн/л у WOG до 17,70–17,90 грн/л у ОККО.
А ось у регіонах ціни падали. Основною причиною стала конкуренція. За даними Сіренко, до 30 вересня середня вартість дизпалива у порівнянні з тижнем раніше опустилася на 28 коп/л (-1,55%) – до 17,65 грн/л.

Трохи легше стало лише автомобілістам, які заправляються зрідженим газом. З третьої декади вересня ринок автогазу почав довгоочікуване зниження. На думку Куюна, це пов'язано із сезонним фактором: похолодання спричинило негативний вплив на споживання. Ще однією причиною він називає початок поставок ЗВГ морським транспортом. Наприклад, було звершено перше й унікальне відвантаження єгипетського ресурсу в порт Чорноморська. При цьому, достатнього відновлення обсягу поставок з Росії поки не відбулося.
За прогнозами Куюна, цього тижня можна чекати стабілізації цін на діючому рівні. Основною загрозою для цього може стати зростання нафтових котирувань і як наслідок імпортної вартості нафтопродуктів. Атомобілісти можуть розраховувати на поступове зниження цін на автогаз, яка може опуститися нижче 12 грн/л.
Найближчим часом оператори очікують зниження ціни на дизпаливо, говорить Сіренко. Різниця між цінами Привату та інших великих мереж досягає 1,00–2,49 грн/л, що особливо суттєво для транспортних компаній. Тим більше що наявність обсягів ДТ на нафтобазах операторів дозволяє це зробити
"Різниця між оптовою ціною та стелою сьогодні доходить до 4 грн/л", – підсумовує він.