Порт вторгнення. Що насправді стоїть за крадіжкою суден у порту Бердянська

21 березня, 17:46
Сюжет
Ексклюзив НВ
Бердянський морський торговельний порт (Фото:latifundist.com)

Бердянський морський торговельний порт (Фото:latifundist.com)

Автор: Артем Ільїн

Росіяни вивели з морського порту Бердянська 5 торгових суден із зерном. Окупанти вже розвантажують на причали свої БТРи.

Вчора в ефірі інформаційного марафону Єдині новини Олександр Старух, голова Запорізької обласної військової адміністрації повідомив, що з Бердянського морського торгового порту (БМТП) зникли 5 суден з вантажем зерна.

Відео дня

«Деякі з них повністю були завантажені - це ми бачимо по митних документах, деякі частково були завантажені. Кілька днів тому ці кораблі зникли з Бердянського порту. Як кажуть люди, вони були кудись відігнані російськими буксирами», − заявив Старух.

НВ Бізнес розбирався що це за судна, куди та чому вони зникли. І навіщо окупантам знадобився порт Бердянська.

Ще 16 березня проект Радіо Свобода Новини Приазов’я з посиланням на жителя Бердянська, обізнаного з роботою морського порту, розповів, що будівлі та територія порту захоплені російськими силами. І що 15 березня судна під іноземними прапорами, завантажені українським зерном, вивів на рейд російський буксир. «Обшукали [судна] та відпустили», — додав співрозмовник проекту.

Того ж дня Андрій Клименко, керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень повідомив, що ці 5 торгових суден перемістилися до входу до Керченської протоки в Азовському морі. «Всі судна вийшли з Бердянського порту вчора 15/03/2022 близько 19:00», — написав Клименко. А вже 16 березня близько 04:00 (київський час) вони стали на рейдову стоянку в Азовському морі біля входу до Керченської протоки.

Він додав перелік суден:

1) Admiral, General Cargo, MMSI 620081000, IMO 8408648, Call Sign D6A2081, Size 115×18 m, Deadweight 8,875; Flag: Comoros [KM]. Registered owner TRISTAR MARITIME LTD Care of Cedar Marine Services SAL, Apartment 3/A, 3rd Floor, Sofi Plaza, Achier el-Daya Street, Tripoli, Lebanon. Port of destination — ???

2) Firat, General Cargo, Flag Comoros, MMSI 616884000, IMO 8310384, Call Sign D6FM2, Size 105×17 m, Deadweight 6,378 t; Flag: Comoros [KM]. Registered owner FIRAT-NEHIR SHIPPING CO-MAI Care of Caferoglu Denizcilik ve Ticaret Ltd Sti (Caferoglu Shipping & Trading Co Ltd), Sami Bey Apartmani, Set Ustu, Beyoglu, 87/1, 34100 Istanbul, Turkey. Port of destination — ???

3) Ghada A, General Cargo, MMSI 671016100, IMO 7126102, Call Sign 5VFP7, Size 102×16 m, Deadweight 6,341 t; Flag: Togo [TG]. Registered owner AMMOUN SHIPPING CO 7th Floor, 153, Kolokotroni Street, 185 36 Piraeus, Greece. Port of destination — ???

4) Princess Rawya, Bulker, Flag Sierra Leone, MMSI 667001769, IMO 9119907, Call Sign 9LU2572, Size 107×20 m, Deadweight 4,999 t. Registered owner MALAK SHIP-TRADER CO El-Khalig Building, 1, al-Gala & Salah-ad-Din al-Ayubi Street, Suez, Egypt. Port of destination: TR MER — MERSIN. ETA: 2022−03−21 13:00 LT (UTC +3)

5) Maori, IMO: 9874208, Bulk Carrier, MMSI: 215952000, Call Sign: 9HA5392, Flag: Malta [MT], DWT: 9315 t, Length Overall x Breadth Extreme: 141×17 m. Registered owner TAURANGA SHIPPING LTD-MTA Care of Vestra Ltd, ul Petrenko 35, Kherson, Ukraine. Port of destination: IT BRI — BARI. ETA: 2022−03−25 02:00 LT (UTC +1)

Кінцевий порт призначення було вказано лише у двох суден — Мерсін (Туреччина) і Барі (Італія).

«Скоріш за все, головною причиною того, що російські окупанти відпустили ці судна, є необхідність звільнити причальну стінку для використання Бердянського порту для логістичних цілей окупантів», — зазначив Клименко.

Профільне видання Порти України повідомило, що на ці п’ять суден у Бердянську було завантажено 22,6 тис. тонн зернових вантажів. «При цьому судна належним чином не оформлені та не профуміговані. Документи на вантаж відсутні, а замість них видані якісь „довідки“ російського зразка», — написали Порти України.

18 березня з’ясувалося, що судна з вантажем зерна прямують до країн-отримувачів.

«Одне с суден — Admiral — це наше судно. Ми його вантажили. Судно відпустили з порту, вантаж перебуває у нашій власності. Ми зараз займаємося митним оформленням і сертифікацією цього вантажу, перебуваючи на зв’язку з Мінекономіки, Державною фітосанітарною службою і Держприкордонслужбою», — сказав у коментарі Портам України Андрій Гаврик, директор ТОВ Профіт-Експорт.

За його словами, інші власники також підтвердили, що, ніхто нічого не вкрав.

Але навіщо було виводити торговельні судна?

Проект Радіо Свобода «Новини Приазов’я» повідомив, що у Бердянський морський торговельний порт, захоплений російськими силами, ще 15 березня зайшли два сторожові кораблі Росії зі затертими розпізнавальними знаками. Вони стояли на п’ятому причалі, що видно всім мешканцям міста.

Вже тоді з’явилася інформація про плани окупантів використовувати порт в логістичних цілях. Для цього їм було потрібно звільнити інші причали. І ось сьогодні російські ЗМІ повідомили, що Росія почала використовувати БМТП для ввезення військової техніки.

До порту зайшов великий десантний корабель Орськ із вантажем бронетранспортерів, які розвантажують із допомогою портових кранів.

Порти України, з посиланням на власні джерела, повідомили, що працівники порту відмовилися розвантажувати російську техніку. Окупантам довелося залучати завезений персонал.

Показати ще новини
Радіо НВ
X