Споживча довіра українців повернулася до рівня початку року

4 листопада 2015, 09:52
372
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Більше українців планує витрачати гроші новий одяг, відпустку й свята

Індекс споживчої довіри в Україні в третьому кварталі 2015 року піднявся до рівня в 51 пункт, що на 3 відсоткових пункти більше, ніж у другому кварталі 2015 року, але на 1 пункт менше, ніж в четвертому кварталі 2014 року

Згідно з результатами дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen, незважаючи на зростання індексу другий квартал поспіль, Україна все ще займає друге місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї, передає Інтерфакс-Україна.

У компанії нагадали, що різкий обвал індексу - на 11 пунктів, до 41 пункту - стався у першому кварталі 2015 року, що відкинуло країну на останнє місце серед 60 країн, в яких проводиться дослідження.

Відзначається, що в третьому кварталі 2015 року в Україні три ключові показники, на основі яких розраховується індекс, залишилися практично на тому ж рівні, що і в другому. "Все ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для покупки речей, а фінансове становище і перспективи в роботі найближчі 12 місяців залишають бажати кращого", - йдеться в дослідженні.

Зокрема, 96% українців думають, що сьогодні країна перебуває у стані економічної рецесії - на 2 відсоткових пункти більше, ніж у попередньому кварталі. Цей показник є одним з найвищих у світі: вище тільки у Венесуелі, де 98% вважає, що економіка країни перебуває в стані падіння.

Згідно з дослідженням, більшість українців продовжили економити на придбанні одягу - 64%. Число тих, хто заощаджував на інших статтях витрат, знизилося незначно: 56% опитаних намагалися економити на газі та електроенергії, 49% скоротили витрати на розваги поза домом і 49% економили на відпустці. Також 23% українців заявляють, що в них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності.

У той же час, у порівнянні з попереднім кварталом, більше українців планує витрачати гроші на новий одяг - 32% замість 24%, на відпустку й свята - 28% замість 23% і робити заощадження - 26% замість 24%.

Як і раніше, основними причинами занепокоєння українців є війна - 60% (+8 п. п. до попереднього кварталу) та економічна ситуація в країні - 28% (+ 2 п. п.), а також підвищення цін на комунальні послуги - 27% (+2 п. п.), а менше - ціни на споживчі товари - 17% (-2п.п.).

Нагадаємо, у другому кварталі глобальний Індекс споживчої довіри Nielsen показав, що показник України злетів на 7 позицій, продемонструвавши найбільш стрімку позитивну динаміку за період.

Зверніть увагу

29 грудня 2018, 11:53
Компанії/Ринки
thumb img
Спецпроект
29 грудня 2018, 11:53
20 січня, 16:54
Лонгріди
thumb img
Спецпроект

Вибір редакції

Політика

Вчора, 21:04

article_img
Час "Ч" для великого комбінатора. Розслідування НВ про Коломойського - повний текст
Події

Вчора, 17:56

article_img
В останній момент. Стало відомо, скільки українцев не залишають заповіт
IT-індустрія

Вчора, 20:00

article_img
Все буде Huawei. Китайська компанія відповідає на звинувачення Заходу

Головне

Футбол

Вчора, 19:35

article_img
Нападник клубу англійської Прем'єр-ліги перебував на борту зниклого над Ла-Маншем літака
Країни

Сьогодні, 01:22

article_img
У Білому домі прокоментували вплив "шатдауну" на ВВП США
Футбол

Сьогодні, 01:35

article_img
Шахтар ризикує втратити ще одного захисника - ЗМІ