86% зупинили чи скоротили роботу. Як війна вплинула на бізнес, яких заходів вживають підприємці, чого очікують від держави

1 квітня, 11:59
Київська школа економіки виступила замовником дослідження про вплив війни на діяльність українського бізнесу (Фото:Наталія Кравчук / НВ)

Київська школа економіки виступила замовником дослідження про вплив війни на діяльність українського бізнесу (Фото:Наталія Кравчук / НВ)

Війна уповільнила чи зупинила роботу 86% українських компаній.

Про це свідчать результати опитування, проведеного дослідницькою компанією Gradus Research серед керівників малого, середнього та великого бізнесу, на замовлення Київської школи економіки.

Відео дня

Війна Росії проти України — головні події 1 квітня

Відповідаючи на питання «Яка допомога від уряду потрібна вам сьогодні?», підприємці на перше місце поставили податкові канікули (37%). На другому, з великим відривом, — допомога з логістикою (17%).

Підприємці усіма силами намагаються врятувати свою справу від закриття. Для цього український бізнес вдається до галузевої трансформації. Кожен п’ятий (21%) розпочав цей процес, 16% вже мають результат і стільки же планують долучитися до трансформації.

Складні для бізнесу часи позначаються на фонді заробітної плати та закупівлях — всього 3−5% бізнесу збільшили ці виплати, розцінюючи їх, як соціальну допомогу, 14−19% виконують виплати на довоєнному рівні. Решта або знизили або взагалі припинили виплати — 39% не виплачують заробітну плату, а 29% зупинили відрахування постачальникам.

«Ми потребуємо потужної економіки, потужного бізнесу в тилу, щоб сприяти перемозі на фронті. Бізнес має працювати. Якщо власник або підприємець не на фронті, то його фронт — ефективність його бізнесу, забезпечення потреб економіки воєнного часу, створення і підтримка робочих місць, сплата зарплат та податків, виконання замовлень. Ми, в KSE, допомагаємо українським підприємцям трансформувати та адаптувати свій бізнес до економіки воєнного часу, продовжувати працювати і бути успішними і потрібними», — зазначив Тимофій Милованов, президент Київської школи економіки.

«Українці вміють і хочуть працювати, навіть в умовах війни. До стресу нашим землякам не звикати, навіть у мирні часи його відчували не менше трьох четвертих. Ми — дуже антикрихка нація. І тепер, у цьому „форс-мажорі“, люди справи намагаються продовжувати виконувати зобов’язання перед замовниками, хоча половина зазнає падіння кількості клієнтських запитів. Це ще один прояв життєздатності українців», — прокоментувала результати дослідження Євгенія Близнюк, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Повний звіт з опитування доступний за посиланням.

Опитування проведено серед 355 власників та керівників бізнесу методом самозаповнення анкети у мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus репрезентує структуру населення міст з кількістю мешканців більше 50 тис. у віці 18−60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Період проведення дослідження: 22 березня 2022 року.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X