Новий штраф. Кого і на скільки штрафуватимуть за сексизм
В Україні рекламодавців штрафуватимуть за сексизм у рекламі згідно зі змінами до закону про рекламу, що набув чинності 8 січня 2022 року.
Зміни щодо заборони сексизму і гендерної дискримінації у рекламі були прийняті за три місяці до набуття чинності закону. Також штрафуватимуть роботодавців за вказування у вакансії бажаної статі, віку, раси, кольору шкіри тощо.
Ознаки дискримінаційної реклами
Дискримінаційною, згідно із законом Про рекламу з правками, що набули чинності, вважається реклама, що містить чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками:
- раси, кольору шкіри;
- політичних, релігійних та інших переконань;
- статі, віку;
- інвалідності;
- етнічного та соціального походження;
- громадянства, сімейного та майнового стану;
- місця проживання, а також за мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб.
Дискримінація за ознаками статі
Реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі, якщо вона містить твердження та/або зображення щодо:
- інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою;
- стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі;
- демонструє насильство за ознакою статі;
- використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.
Штрафні санкції
За порушення відповідного законодавства рекламодавець має сплатити до держбюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент вчинення порушення.
До жовтня 2022 року ця сума дорівнюватиме 65000 гривень.
Штрафи, накладені Державною службою з питань праці, мають бути сплачені протягом 15 календарних днів. У разі ухилення від виконання адміністративного стягнення його можуть змусити сплатити через суд.