«Еволюція у галузі». Яка реклама вважається дискримінаційною та скільки штрафів вже було накладено — експерт

14 січня, 07:38
Адміністративна відповідальність базується на вартості реклами (Фото:alfexe / Depositphotos)

Адміністративна відповідальність базується на вартості реклами (Фото:alfexe / Depositphotos)

Начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держпродспоживслужби Олег Кобельков розповів про передумови посилення відповідальності за сексизм у рекламі у програмі Новий день на Радіо НВ.

Олег Кобельков

Начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держпродспоживслужби

«Основний лейтмотив — це протидія дискримінації за ознакою статі, хоча там є інші нюанси. Поштовхом до початку цієї роботи стала практика Держпродспоживслужби щодо контролю за дотриманням законодавства про рекламу в частині дискримінаційної реклами (а точніше — судова практика)», — Олег Кобельков.

Відео дня

Начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держпродспоживслужби відзначив, що дискримінаційною за ознакою статі є реклама, яка містить інформацію або зображення, що порушують етичні, гуманістичні та моральні норми, нехтує правилами пристойності, а також містить дискримінаційні твердження.

Він додав, що законодавчі зміни спрямовані на порозуміння між рекламодавцем та Держспоживслужбою.

«Яка реклама є дискримінаційною, має бути більш зрозумілим як контролерам, так і рекламодавцям. Раніше, до змін до законодавства, у нас існувала заборона дискримінації за ознакою статі. Разом із тим жодного положення закону про те, що саме є дискримінацією за ознакою статі, не існувало. І основним доказом дискримінаційності у рекламі була її експертиза. Вона проводиться відповідно до законодавства із замовленнями у громадських організацій у цій сфері. Висновки таких експертиз базувалися на добровільному галузевому стандарті рекламістів. Суди по-різному підходили до того, чи приймати як належний доказ, чи ні. І тому саме народилася ідея положення добровільного галузевого стандарту перенести саме на рівень закону. Щоб не була просто заборонена дискримінаційна реклама», — Олег Кобельков.

Посадовець зауважив, що наразі забороняється як дискримінаційне твердження, так і його зображення.

«Раніше ми не могли довести, що зображення є дискримінаційним, бо воно не було заборонено (під забороною — лише твердження). Претензії доводилося пред’являти під ракурсом щодо норм, що порушують етичні, гуманістичні та моральні норми, та нехтують правила пристойності», — Олег Кобельков.

Експерт відзначив, що адміністративна відповідальність базується на вартості реклами.

У 2021 році було накладено 68 штрафів на суму понад 230 тис. грн.

«За 2021 рік із 230 тисяч гривень лише 97 тис.грн було сплачено у добровільному порядку. Все інше зараз вирішується у судовому порядку. Це спричинено, у першу чергу, відсутністю визначення критеріїв дискримінації за ознакою статі. І суб'єкти господарювання, рекламодавці, казали, що це гумор, прикол і т.п. Наразі суб'єктивізм залишиться, проте він буде значно менший», — начальник відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держпродспоживслужби Олег Кобельков.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X