Розмитнення євроблях. Чи стануть вони дешевшими, якщо митниця не втручатиметься в їх оцінку
Митниця не буде втручатися в оцінку вартості авто на іноземних номерах під час розмитнення. Відповідні зміни до Тимчасового порядку митного оформлення транспортних засобів підготували Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики разом із Мінфіном, повідомила голова комітету Ніна Южаніна. Про це йдеться в сюжеті Радіо НВ.
Як довести митникам вартість автомобіля
Ці зміни повинні вирішити проблему коригування митними органами вартості машин, що проходять митне оформлення. Таке втручання, за її словами, спричинило величезні черги на митницях і створило перешкоди для власників авто на іноземних номерах для розмитнення своїх авто протягом пільгового періоду.
Для доведення вартості автомобіля власнику потрібно буде надати підтверджувальний документ: банківську довідку, договір купівлі-продажу або копію митних декларацій
Для доведення вартості автомобіля власнику потрібно буде надати підтверджувальний документ, зокрема, банківську довідку, договір купівлі-продажу або копію митних декларацій. Якщо не надасть, митники встановлюватимуть вартість самостійно. Для цього будуть аналізувати інформацію про вартість аналогічного автомобіля у країні, з якої його привезли. Саме в цьому аспекті було найбільше зауважень з боку громадян, розповіла Ніна Южаніна в ефірі 5 каналу.
"Це якраз стосується виключно питання фактурної вартості транспортного засобу, яка визначається декларантом і перевіряється митниками. Ці зміни коригування підходів чи застосування цих норм на місцях регулюються саме підзаконним актом, таким як Тимчасовий порядок. І саме Міністерство фінансів, яке працювало також над цим тимчасовим порядком і зараз відповідає за його виконання, має відслідковувати законність виконання Тимчасового порядку на місцях", - зазначила Южаніна.
Чи стане розмитнення дешевшим і популярнішим
Раніше у митниці була чітка вимога, що з метою боротьби зі заниженням митної вартості, вона орієнтувалася на європейські каталоги, наприклад німецьку базу даних. І якщо громадянин купував авто за ціною, навіть нижчою, ніж у каталозі, то податки все одно мав сплачувати від ринкової вартості в Європі, розповів у коментарі Радіо НВ голова компанії Autoconsulting Олег Омельницький. Ці зміни дадуть змогу власникам авто з іноземною реєстрацією дешевше їх розмитнити. При цьому експерт наголошує, що бюджет України від цього отримає менше.
"Якщо це різниця близько 10%, то це ще не критично. А коли це у рази відрізняється, крім того, людина не може спрогнозувати за якою вартістю їй будуть розмитнювати. Тобто вона купила автомобіль за 500 євро і розраховує на те, що вона і розмитнить його, виходячи з 500 євро", - зазначив Омельницький.
Станом на 10 грудня розмитнено тисячу євроблях
Станом на 10 грудня розмитнено тисячу євроблях. Такі дані подає Державна фіскальна служба. Нагадаємо, автомобілі на єврономерах можна розмитнити протягом півроку, а в перші 90 днів після набуття чинності відповідними законами, що сталося 25 листопада, - зі знижкою 50%.

Така кількість розмитнених авто за новими правилами - це небагато, розповів в ефірі Радіо НВ ведучий програми Їдемо далі Віктор Стельмах. На його думку, продовження чи непродовження пільгового періоду залежатиме від напливу охочих розмитнити. А черги він не пов’язує із втручанням митниці в оцінку вартості авто.
"Черга має зменшитися з іншої причини. Ті власники автомобілів на тимчасовому ввезенні, які працюють за кордоном, для того, щоб не платити завдаток за в'їзд в Україну, як зараз цього вимагає законодавство, масово стають на консульський облік у тих країнах, де вони працюють. Вони отримують право кілька разів в'їжджати в Україну та одноразово в'їжджати в Україну протягом 10 днів і, власне кажучи, не сплачувати мита за це. Оце, на мою думку, зменшить черги", - пояснив Стельмах.
Розмитнення стане дешевшим, якщо ці зміни запрацюють
Розмитнення стане дешевшим, якщо ці зміни запрацюють, розповів у коментарі Радіо НВ співголова організації АвтоЄвроСила Олександр Чернявський. І їх треба було запроваджувати набагато раніше. Також він підтвердив, що темпи розмитнення напряму пов’язані із завищенням митної вартості.
"Занадто великі податки взагалі на розмитнення, тому що зробили так, що людина має платити десь 200% від вартості автомобіля, від 100 до 200%. Багато людей не можуть навіть порахувати, скільки їм коштуватиме розмитнення, тому що планував собі одну суму, а воно виявилось вдвічі дорожчим", - заявив Чернявський.
Нагадаємо, Верховний суд України відмовився скасувати закон про євробляхи. Позов до президента та Верховної Ради про визнання протиправним ухвалення відповідних законопроектів подала громадська організація Бюро добрих справ. Позивач стверджував, що законопроекти ухвалено з порушенням регламенту, а тому президент мав накласти на них вето.