«Найбільша крадіжка літаків в історії». Російські авіакомпанії утримали сотні іноземних авіалайнерів вартістю $10 млрд

29 березня, 14:59
Лізингодавці не змогли повернути свої літаки (Фото:pixabay.com)

Лізингодавці не змогли повернути свої літаки (Фото:pixabay.com)

У понеділок, 28 березня, минув термін, коли європейські лізингодавці мали розірвати договори оренди літаків з російськими авіакомпаніями, а ті — повернути авіалайнери власникам.

Цю дату було встановлено в пакеті санкційних заходів, які Євросоюз схвалив наприкінці лютого через повномасштабне вторгнення Росії в Україну.

Війна Росії проти України — останні новини

Відео дня

Обмеження передбачають, що чинні договори лізингу мали бути розірвані до 28 березня. Нові укладати не можна. Також заборонено продавати повітряні судна та запчастини до них російським перевізникам, проводити ремонт та надавати будь-які страхові послуги.

Російський уряд 10 березня ввів заборону на вивезення до кінця 2022 року літаків, вертольотів, безпілотників, двигунів, шасі та інших авіадеталей із країни, пише Коммерсантъ

Міністр транспорту РФ Віталій Савельєв дав зрозуміти під час виступу в Радфеді 22 березня, що повертати флот, який залишився, Росія не планує, «бо віддати — означає залишити себе без авіації».

Агентство Reuters повідомляє, що російські авіаперевізники не повернули понад 400 орендованих літаків на суму майже $10 млрд. Іноземні лізингодавці втрачають надію, що літаки вдасться забрати.

За словами консультанта IBA, більшість літаків, як і раніше, літають внутрішніми маршрутами в Росії, хоча Бермудські острови та Ірландія, де більшість з них зареєстровані, призупинили дію сертифікатів льотної придатності, що зазвичай означає, що польоти мають бути припинені.

"Боюся, ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації", - прокоментував Володимир Білоткач, доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту.

Подвійна реєстрація літаків не допускається міжнародними правилами, але Росія вже перевела більше половини літаків, що належать іноземним компаніям, у свій власний реєстр після ухвалення закону, що дозволяє це, заявив у середу уряд Росії.

Уряд РФ також повідомив, що 78 літаків, орендованих у російських авіаперевізників, утримуються за кордоном і не повернуться до країни.

Хоча літаки застраховані, безпрецедентний характер та масштаби потенційних збитків, ймовірно, означають, що між орендодавцями та страховиками роками вестимуться судові розгляди.

Хоча загальна вартість літаків величезна, на частку літаків, зданих у лізинг російським авіакомпаніям, припадає менше 10% портфелів більшості лізингових компаній.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X