Товарообіг зріс на 30−35% завдяки інфляції. Головне з інтерв'ю з Романом Луніним — власником продуктової мережі Велмарт

9 грудня 2022, 11:05
Ексклюзив NV
Роман Лунін каже, що інвестує у розвиток мережі по 500 млн грн на рік (Фото:DR)

Роман Лунін каже, що інвестує у розвиток мережі по 500 млн грн на рік (Фото:DR)

Роман Лунін про зміни після початку війни, продуктову інфляцію та розрахунок з постачальниками

Мережа Велика кишеня, що її на початку 2000-х розвивала компанія Retail Group, була однією з найбільших та найпопулярніших у Києві. За 20 років її засновник, Роман Лунін вирішив відмовитись від цього бренду і переформувати магазини у Велмарт. В листопаді 2020 року Лунін зустрічався з НВ Бізнес у своєму ще тоді новому магазині Велмарт на Березняках. І розповівадів про плани відкривати по 10−15 магазинів на рік, однак на ці темпи розвитку мережа пока не вийшла. Підприємець також заперечував плани з продажу мережі та говорив, що особисто не знайомий з власниками Епіцентру Олександром та Галиною Герегами. Пізніше в інтерв'ю НВ Бізнес Олександр Герега визнав, що знайомий з Луніним та навіть передав йому привіт.

Відео дня

Зараз Retail Group налічує біля 60 магазинів і це в п’ять разів менше, ніж, наприклад, у Сільпо. Роман Лунін який є непублічним бізнесменом, розповів Forbes про те, як рітейлер працює під час війни, про вихід компанії з кризи та плани з розвитку. НВ Бізнес занотував основне.

Про зміни під час війни

З початку війни Retail Group не закрив жодного супермаркету, окрім розташованих на окупованих територіях та постраждалих від прильотів. Останні[ п’ять із 64 і вони розташовані у Бердянську, Сєвєродонецьку, два у Харкові та в Херсоні. У Херсоні вже відновили роботу магазину.

Кількість покупців не змінилось. Гадаю, це пов’язано з тим, що ми не припиняли працювати. У перші місяці багато хто з працівників ночував у магазинах, щоб уранці бути на робочому місці й відкрити магазин. Багато співробітників центрального офісу залишилося в Києві. Я теж був в офісі, у магазинах, на розподільчому центрі. Думаю, це створювало додаткову впевненість у людях.

Товарообіг зріс, але це повʼязано з інфляційним зростанням. У нас є показник — середня вартість товару. У лютому вона становила 30 грн, у листопаді - 40 грн. Ось тут бачимо 30−35% інфляції.

Про постачання товару

Третина постачальників не могли працювати у березні через брак сировини, персоналу чи транспорту. Частина компаній знаходились на територіях, що були окуповані, деякі постраждали від бомбувань.

Щоб отримувати товар, нам доводилось забирати його зі складів власним транспортом. Багато постачальників вимагали оплату по факту. Резерви компанії допомогли забезпечували наявність товару в наших магазинах.

Про фінансову ситуацію в компанії

У 2008 рік Retail Group увійшла з боргами, а в 2011 році була вже в дуже хорошому стані. Банківський борг нині становить 0,3 time EBITDA

Про темпи розвитку мережі

Retail Group відкриває по 2−3 магазини на рік і це не такий інтенсивний розвиток, як у інших компаній. Вирішили спочатку посилити наявні магазини. Протягом п’яти років щороку вкладаємо в реновацію по 500 млн грн.

Значно поліпшили формат наших магазинів Велмарт. Даємо широкий асортимент за низькими цінами. Створили по-справжньому цікавий фуд-корт, де всі страви готуються на замовлення, з-під ножа. Це сміливо можна назвати «рестораном без офіціанта». Фуд-кортами оснащуємо всі торгові точки, навіть невеликі.

Про продаж бізнесу

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Це не більш ніж чутки. Час від часу з’являються такі вкиди. Ми стабільно працюємо. Можливо, станемо закритим акціонерним товариством, однак це поки не першочергове питання. Поки не потребуємо додаткового капіталу. Якщо побачимо можливість, то знову зробимо публічне розміщення акцій. Але зараз у цьому немає сенсу, як і в найближчі три роки, я гадаю.

Про керування компанією

Намагаюсь більше опікуватись стратегічним управлінням. Я не добираю асортимент і не вирішую, яку котлету зробити. У нас сильна команда, сильні операційні керівники, які багато інновацій пропонують та впроваджують самостійно.

Є керівник, і я довіряю йому в тому, що він може виконувати свою роботу добре. Я не маю його підміняти. Після початку війни люди стали відповідальнішими. І я зрозумів, що можу більше довіряти своїй команді.

Про оплату за поставлений товар

З постачальникам у нас хороші робочі відносини, суперечок і конфліктів немає. Ще до війни ми були одним із небагатьох ритейлерів, які мали високу дисципліну оплат постачальникам. Зараз практично повністю відновили цей статус.

Про плани на наступний рік

Беремо за основу нинішню ситуацію і вибудовуємо свої плани. Після війни усе залежатиме від того, як швидко відновлюватиметься економіка. Це станеться дуже швидко. Якщо буде усунуто загрозу, то більшість людей, які виїхали за кордон, повернуться.

Показати ще новини
Радіо NV
X