Незмінна корупція. Оцінка бізнесом роботи митниці впала до дворічного мінімуму — на що скаржаться найбільше

21 квітня 2021, 17:39

57% підприємців вважають, що корупція в митних органах Україні за рік не змінилася.

Про це свідчать результати дослідження, яке провела Європейська Бізнес Асоціація разом з компанією DHL Express в Україні.

Інтегральний показник Митного індексу* знизився до 3,08 балів за 5-ти бальною шкалою — це найнижчий показник з першої половини 2019 року.

Відео дня

У попередньому періоді показник індексу складав 3,37 балів. Серед складників індексу найгірше митні експерти оцінили якість надання митних послуг, найкраще — роботу Єдиного вікна.

32% респондентів здебільшого незадоволені, а 11% - повністю незадоволені якістю послуг та професіоналізмом посадових осіб на митниці.

У порівнянні з минулорічними 10% незадоволених станом справ на митниці ці показники суттєво зросли. Водночас зменшилася і кількість здебільшого задоволених роботою митних органів експертів — 38% (54% у минулому періоді).

Практично незмінною залишається оцінка рівня корупції - 57% вважають, що корупція в митних органах залишається на тому ж рівні (56% у попередньому періоді). Далі думки бізнесу поляризувались: 21% опитаних помітили збільшення проявів корупції, інші 22% вважають, що рівень корупційного тиску на бізнес зменшився.

Оцінка роботи системи Єдине вікно хоча й виявилася найвищою серед компонентів індексу, втім теж дещо погіршилась у порівнянні з минулим роком. Відсоток респондентів, які здебільшого або повністю задоволені користуванням системи дещо зменшився з 67% до поточних 55%. Водночас 18% залишилися невдоволеними роботою системи (7% у попередньому періоді).

«У контексті взаємодії з митницею протягом останніх півроку бізнес відзначає „кадрову лихоманку“ серед топ-керівництва Держмитслужби, адже за цей час встигло змінитись чотири очільники відомства. Звісно, це не додало стабільності роботі митниці. До того ж, спільнота Асоціації була схвильована безпрецедентними затримками оформлення вантажів, тиском митних органів з метою змусити компанії завищувати митну вартість імпортованих товарів. Цілком природно, що подібний досвід значно зіпсував оцінку бізнесом взаємодії з митними органами», — зазначила Анна Дерев’янко, виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації.

Митні експерти Асоціації зазначили, що найбільше труднощів при проходженні митного контролю протягом останніх півроку у бізнесу виникало з відділом тарифного регулювання, які вимагали нерелевантні документи та схиляли компанії до завищення митної вартості товарів, правоохоронними органами, що втручалися у проходження митного контролю, відділом по боротьбі з контрабандою, Укртрансбезпекою, які вимагали сертифікати відповідності, не приймали європейські сертифікати всупереч законодавству, Держпродспоживслужбою у контексті фітосанітарного контролю.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Також компанії скаржились на тривалість митного огляду та затягування процедур, що призводить до вимушених простоїв, тривале очікування підготовки експертних висновків в лабораторіях.

*Митний індекс визначається Європейською Бізнес Асоціацією з 2010 року.

Дослідження складається з трьох тематичних блоків — корупція, якість митних послуг, робота Єдиного вікна. Індекс вимірюється двічі на рік. Позначка 3 вважається нейтральною. Максимальна оцінка складає 5 балів.

Опитування проводилось за період липень-грудень 2020 року, у ньому взяли участь 85 митних експертів з компаній-членів Асоціації.

Показати ще новини
Радіо NV
X