Порошенко підписав закон про врегулювання будівництва платних доріг

22 березня 2018, 12:51

Президент Петро Порошенко підписав закон, який сприятиме створенню умов для залучення інвестицій на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг на умовах концесії.

Про це повідомили у прес-службі президента.

Порошенко підтримав закон Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері будівництва та експлуатації автомобільних доріг, прийнятий Верховною Радою України 27 лютого 2018 року. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Відео дня

Він передбачає внесення змін до законів Про концесії, Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг, Про автомобільні дороги, Про джерела фінансування дорожнього господарства України, Про відчуження земельних ділянок інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Ці закони спрямовані на удосконалення законодавчого врегулювання будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення на умовах концесії.

Згідно з пояснювальною запискою до ухваленого Радою закону, концесійні дороги - це дороги більш високої якості, що відповідають високим стандартам, так як головним для користувачів цих доріг буде якість і швидкість руху.

Такі дороги будують для скорочення і направлення маршруту в обхід населених пунктів і з'єднують два населених пункти безпосередньо, скорочуючи шлях на 50-100 км, унаслідок чого зменшаться витрати на паливо та заощаджується час у дорозі.

Закон передбачає, що на умовах концесії можуть передаватися для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення; після ухвалення рішення органам виконавчої влади забороняється здійснювати будь-які дії з надання земельних ділянок, які передбачені для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування та /або у власність громадян або юридичних осіб.

Рішення про проведення концесійного конкурсу ухвалюватиме уряд. У ньому будуть зазначатися технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний термін, на який надається концесія, розмір компенсацій концесіонеру, а також маршрут альтернативного безкоштовного проїзду.

Також Кабмін повинен визначити максимальний розмір плати за разовий проїзд платними дорогами та умови, за якими будуть надаватися компенсації концесіонеру. Проте законом не передбачено надання концесіонеру компенсацій у разі недосягнення фактичної інтенсивності руху і при недоотриманні доходу.

У пояснювальній записці також йдеться про те, що механізм відведення земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування автомобільних доріг недостатньо чітко врегульовано.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X