Як в Полтавській області будують першу в Україні цементобетонну шшвидкісну дорогу. Фоторепортаж

26 липня 2019, 09:00

У Полтавській області відкрили для проїзду перші 15 кілометрів швидкісного цементобетонного шосе. Журнал НВ подивився, як просувається будівництво.

Проект реалізують в районі населеного пункту Решетилівка на трасі Н-31. Це — відгалуження швидкісного шосе М-03 Київ — Полтава, яке проходить по території Полтавської та Дніпропетровської областей до Дніпра.

Відео дня

Всього планується укласти 80 км подібного цементобетонного полотна по території Полтавщини. Частина Н-31, що проходить Дніпропетровщиною, буде звичайною — асфальтобетонною.

В ході реконструкції дорога буде розширена з двох до чотирьох смуг і отримає статус швидкісного шосе. Після завершення будівництва проїхати 146 кілометрів між Решетилівкою і Дніпром можна буде за 1,5 години, каже Олександр Кава, радник голови Держагентства автомобільних доріг.

Використовувана на цій ділянці технологія для України нова: цементобетонну суміш укладають суцільним шаром шириною 10,5 метрів спеціальні машини-бетоноукладальники. Ці машини формують відразу цілу проїзну частину з двома смугами і широким узбіччям.

Товщина «дорожнього одягу» становить майже 1,5 метра. Під верхнім цементобетонним шаром, який укладають машини, — 70 см ущільненого і стабілізованого грунту, 30 см укріпленого грунту і 18 см пісного бетону. Верхнє покриття з важкого бетону покриття має товщину 26 см.

Між пісним і важким бетоном укладають шар геотекстильної плівки, щоб тріщини, які можуть виникати в нижніх шарах, не «передавалися» на верх.

Незважаючи на те, що укладальник розрівнює верхній шар бетону, дрібні недоліки доводиться усувати вручну. Наприклад, щебінку або бульбашки повітря.

Відразу ж за укладальником слідує машина, яка покриває бетонний шар спеціальним складом на основі клею ПВА, щоб випаровування води відбувалося повільніше. Крім того, механізм наносить на свіже покриття дрібні борозенки: така шорсткість необхідна, щоб взимку зменшити ковзання транспорту.

Після того як нове полотно набере міцність, в ньому роблять спеціальні надрізи, які через кілька днів формують окремі плити, утримувані між собою міцними дюбелями і анкерами. Після цього шви заповнюють ізолюючим матеріалом і обробляють мастикою.

За одну зміну бригада робітників укладає 500−600 метрів полотна. Проїзд по ньому можна буде відкривати через 28 днів.

За словами Кави, цементобетонні дороги більш довговічні, ніж асфальтобетонні. Однак більш чутливі до великого перевантаження і більш примхливі в експлуатації. Крім того, їх проблематично ремонтувати: якщо верхнє бетонне покриття приходить в непридатність, необхідно змінювати всю плиту.

Крім цієї ділянки, цементобетонна дорога повинна з’явиться на окружній навколо Житомира. Це частина траси М-06, що з'єднує Київ з Рівним, Львовом і Чопом. З двосмугової об'їзна стане чотирисмуговою. Реалізація цього проекту дозволить зробити М-06 повністю швидкісним шосе на відрізку довжиною 320 км від Києва до Рівного, говорить Кава.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X