Омелян спрогнозував нове зниження портових зборів
Знижувати портові збори до кінця 2018 року поки не планується, з урахуванням їх 20%-вого зменшення з початку року. Але водночас повернутися до цього питання можна буде з 2019 року.
Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян на зустрічі з Європейською бізнес асоціацією (ЄБА), передає Інтерфакс-Україна.
"Думаю, з 2019 року буде чергова хвиля", - сказав він, додавши, що перспектива такого зниження буде більш зрозуміла після аналізу роботи портової галузі в першому півріччі.
Але поки що попередні результати не надто райдужні: незважаючи на зниження портових зборів на 20%, вантажообіг в українських портах скоротився на 3%, зазначив керівник держпідприємства Адміністрація морських портів України (АМПУ) Райвис Вецкаганс.
"Держава пішла назустріч, а вантажообіг впав. У чому проблема?", - здивувався голова АМПУ.
У свою чергу, представники бізнесу заявили, що без зниження портових зборів падіння вантажообігу могло бути великим. Вони також знову закликали Мінінфраструктури та АМПУ прислухатися до рекомендацій Світового банку (СБ) про необхідність знизити завищені портові збори в Україні на 50%.
Омелян вказав, що приватні порти здатні знижувати ставки і в окремих випадках демпінгують. За його словами, зокрема, стався обвал ставок за зерновими вантажами.
Вецкаганс зазначив, що можливості для подальшого зниження портових зборів у АМПУ невеликі, оскільки необхідно надолужувати інвестиції в інфраструктуру, а також утримувати низку нерентабельних портів і роздуту соціальну сферу. Він додав, що Мінфін також виступає категорично проти скорочення розміру дивідендів АМПУ і відрахувань держпідприємства в бюджет.
Відносно проекту нової методики нарахування портових тарифів і зборів, яка на цьому тижні була оприлюднена на сайті Мінінфраструктури, він закликав усіх зацікавлених активно підключитися до її обговорення.
"Сподіваюся, що методику приймемо до кінця року", - сказав глава АМПУ, в той же час додавши, що запрацює вона тільки після прийняття законопроекту №7385 про сприяння розвитку морегосподарського комплексу, а також окремої постанови уряду і кількох інших підзаконних актів.