На чужий коровай. Росія хоче обслуговувати Ан-124 без українського Антонова
Як повідомляє російське видання Коммерсант, стежити за експлуатацією літаків тепер пропонується російському КБ Ільюшина.
Однак у ДП Антонов не хочуть віддавати на поталу свій літак і можуть у відповідь зупинити польоти літаків Руслан за межами Росії - саме там, де вони в основному і працюють.
Видання, посилаючись на джерело на авіаринку, пише, що продовженням ресурсу і забезпеченням життєвого циклу найбільшого в світі вантажного цивільного літака Ан-124-100 Руслан може зайнятися ВАТ Авіаційний комплекс імені Іллюшина (входить в державну Об'єднану авіабудівну корпорацію, ОАК).
Це питання вже неодноразово обговорювалося з участю основних експлуатантів літака - ДК Волга-Дніпро (найбільший оператор Ан-124-100, який використовує їх для чартерних вантажоперевезень) і ВПС Росії (літаки використовуються в парку 224-го льотного загону).
Зауважимо, що льотний ресурс Ан-124 дуже великий - він становить 50 тис. годин, 10 тис. польотів і 45 календарних років і призначається українським держконцерном Антонов. Він володіє сертифікатом, а також відповідальним за типову конструкцію літака.
За умовами розробника сама процедура продовження ресурсу повинна проводитися набагато частіше - кожні 4 тис. льотних годин.
Наразі в Росії всі ці процеси гальмують. Сам експлуатант може проводити лише періодичне техобслуговування, а все важкі форми - тільки український виробник за участю ульяновського Авіастар-СП (виконує техобслуговування і ремонт Ан-124, випущених на ульянівському заводі).
Нагадаємо, раніше передмісті Лондона стартував міжнародний аерокосмічний салон Фарнборо, на якому представляли нову модель Ан-178, розроблену на українському заводі Антонов.