Чого хочуть міленіали. Як покоління тридцятирічних українців змінює країну і бізнес

6 вересня 2020, 08:54
НВ Преміум
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Тридцятирічні стали головними жертвами всіх останніх криз, які загнали їх у стрес. Втім, все це не зруйнувало оптимізму міленіалів та їх бажання домагатися змін, пише журнал НВ.

Т ри економічні кризи, два Майдани, війна, пандемія коронавірусу — ось неповний список того, що довелося пережити у свої найкращі роки українським міленіалам, поколінню людей у віці до 40 років. Усі ці глобальні потрясіння наклали відбиток на те, як вони ставляться до ділового середовища, до бізнесу і до побудови професійної кар'єри.

Відео дня

Міжнародна консалтингова компанія Deloitte провела глобальне дослідження цього покоління у 43 країнах світу, зокрема Україні. З’ясувалося, що міленіали повсюдно хоч і відчувають чималий рівень розчарування в тому, що відбувається, але намагаються зберігати оптимізм і рухати світ, свої країни в тому напрямку, який вони вважають правильним.

А правильним міленіали вважають ділове середовище, в якому немає величезної різниці між зарплатами топ-менеджменту і рядовими співробітниками, компанії турбуються про екологію і сталий розвиток планети, а бізнес піклується про своїх працівників, навчаючи їх і надаючи можливості для кар'єрного розвитку.

Зараз багато представників цього покоління, як в Україні, так і світі, знаходяться у стані стресу. Вони бачать, як складно досягти хоча б тих показників фінансового благополуччя, які підкорилися поколінню їхніх батьків.

«Ми спостерігаємо багато спільного між представниками молодих поколінь в Україні та світі, — наприклад, у питанні поширення стресу і його причин, загострення екологічних проблем, ставлення до бізнесу і роботодавців, — наголошує Олена Бойченко, директорка Human Capital Advisory Services компанії Deloitte в Україні. — Але економічна і політична ситуації впливають на формування відмінностей між міленіалами у світі й Україні».

Вітчизняні тридцятирічні, на відміну від однолітків у США або Євросоюзі, набагато більше розраховують на власні сили, що допомогло їм пережити економічні кризи 2008 і 2014−2015 років і допомагає зараз, у 2020-му. Якщо американці та європейці надають своїй молоді досить щедрі соціальні подушки безпеки, то в Україні міленіал найчастіше опиняється один на один із ринком праці, де безробіття, за даними Центру економічної стратегії, сягнуло 17%.

Однак песимізм — це не про українців. «Наші міленіали захопливіші й орієнтованіші на навчання новому, на зміни, — каже Інна Волосевич, заступниця директора соціологічної компанії Інфо Сапієнс. — Вони бачать більше альтернатив, тому менш лояльні до конкретного роботодавця».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X