Поки Захід вагається. Китай та Індія збільшують закупівлю нафти в Росії за вигідною ціною

21 квітня 2022, 17:30
Сюжет
Ексклюзив NV
Компанії пропонували збільшити перелік інформації, яку можна буде не розголошувати, але МЕР не прийняв (Фото:Фото: geographyofrussia.com)

Компанії пропонували збільшити перелік інформації, яку можна буде не розголошувати, але МЕР не прийняв (Фото:Фото: geographyofrussia.com)

Автор: Артем Ільїн

Західні країни вагаються над введенням ембарго проти російських вуглеводнів. Це дає привід азійським «тиграм» збільшувати закупівлю нафти з Росії на фоні зменшення її ціни.

Незважаючи на військове вторгнення Росії в Україну, Японія, Південна Корея, Китай та Індія продовжують купувати російську нафту. Про це пише японське видання Nikkei Asia, посилаючись на дані агенції Refinitiv, яка відстежує рух танкерів. НВ Бізнес публікує переклад скороченої версії матеріалу.

Відео дня

З 24 лютого по 18 квітня з Росії вирушили в цілому 380 нафтових танкерів. За аналогічний період минулого року цей показник був трохи меншим — 357 танкерів.

115 з них прямували або прямують до Азії: 52 до Китаю, 28 до Південної Кореї, 25 до Індії, дев’ять до Японії та один до Малайзії. Кількість танкерів до Індії збільшилася у вісім разів рік до року, до Китаю — на 33%. Для інших країн показники знизилися на 16%.

З великих західних економік лише США та Велика Британія оголосили про припинення імпорту російської нафти. Окремо енергетичні компанії, як BP і Shell, заявили, що більше не будуть купувати нафту в Росії через поєднання тиску акціонерів, репутаційний ризик та логістичні перешкоди.

Це призвело до зменшення вартості нафти марки Urals в Європі приблизно на 30%, з $111 до $78 за барель. Нижчі ціни спровокували додаткові закупки від країн, які бажають вести бізнес з Росією.

«Я б поставила національні інтереси моєї країни на перше місце… Перш за все, паливо доступне і доступне зі знижкою. Чому б мені його не купувати?», — заявила Нірмала Сітхараман, міністр фінансів Індії. Її країна закупила великі додаткові обсяги, бо отримує велику знижку в порівнянні з довоєнними цінами.

Вандана Харі, засновник і генеральний директор сінгапурської компанії Vanda Insights, яка проводить макроаналіз глобального ринку нафти, сказала, що російська нафта є «привабливим варіантом» для покупців, які не стикаються з суспільним контролем щодо своїх закупівель.

«Компанії в Сінгапурі не мають тиску з боку уряду уникати російської нафти, а компанії в Азії, загалом, не перебувають під пильною увагою, щоб зайняти корпоративну позицію проти Москви», — сказала Харі.

Міністерство енергетики Індонезії стверджує, що країна останніми роками не купувала російську нафту, але можливі плани зробити це викликали запеклі дебати в країні.

Даніель Гербер, генеральний директор компанії Petro-Logisitics, яка стежить за танкерами, сказав Nikkei, що дві країни, швидше за все, скористаються ситуацією, щоб купувати більше російської нафти. «Хоча імпорт у березні значно не збільшився, ми думаємо, що протягом наступних двох-трьох місяців буде спостерігати ся збільшення цих обсягів», — сказав Гербер.

Азіатські покупці часто вказують на продовження закупівель Заходом, щоб виправдати власну покупку російської нафти.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Міністр закордонних справ Індії С. Джайшанкар заявив, що Європа в березні купила в Росії на 15% більше нафти і газу, ніж місяцем раніше. «Більшість [основних покупців нафти та газу з Росії] знаходяться в Європі», — сказав він, зазначивши, що Індія купує в Росії менше 1% від загальної потреби в нафті.

Він впевнений, що за два-три місяці що список найбільших покупців російської нафти не дуже зміниться.

Харі з Vanda Insights повторює цю думку. «Бойкот деяких поставок західними компаніями — це символізм та створення видимості, не більше», — сказала вона.

Дані відстеження танкерів показують, що з 1 березня по 15 квітня 41 судно прямувало до Нідерландів, 36 до Італії та дев’ять до Німеччини.

Але після масових вбивств мирного населення в українському місті Буча, тиск на російську енергетику збільшується.

Дебати щодо енергетичного бойкоту Росії тривають, але логістичні питання стають більшою перешкодою для подальших закупівель нафти для Азії в РФ.

«Оскільки ми не маємо власних танкерів, нам стає все важче знайти танкери, які йдуть до Росії. Судноплавні компанії стають все більш обережними щодо відправки суден до Росії, навіть якщо це Далекий Схід, а не Чорне море», — повідомив представник Taiyo Oil. Деякі страховики також відмовляються страхувати вантажі російських танкерів, що перевозять російську нафту, додали в компанії.

Через зростання витрат на фрахт танкерів до російських портів, Taiyo Oil шукає альтернативні постачання з Близького Сходу, Південно-Східної Азії та Північної Африки.

Показати ще новини
Радіо NV
X