Як держава збільшила прибуток портів

18 лютого 2016, 19:24
1296
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

seafarersjournal.com

Українські порти збільшили перевалку за рахунок дерегуляції, а прибуток за рахунок економії на інвестиції

Українські порти в минулому році збільшили перевалку, а держава заробила на них на $58 млн більше, ніж роком раніше

Адміністрація морських портів України вдалося наростити чистий дохід портів за 9 місяців 2015 до $218 млн порівняно з $206 млн роком раніше. При цьому чистий прибуток адміністрації морських портів зросла до $151 млн порівняно з $93 млн роком раніше.

Адміністрація морських портів України - державне підприємство, яке здійснює нагляд над функціонуванням 13 морських портів на території України. Підприємство було засноване в 2013 році, володіє стратегічними об'єктами портової інфраструктури, до яких відносяться акваторії морських портів, гідротехнічні споруди, причали та інфраструктура загального користування, така як під'їзні дороги та інженерні мережі.

Як розповів НВ міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, зростання перевалки в портах і доходів пов'язані з проведеної в портах дерегуляцією. «До нашого приходу в портах було створено дуже багато схем, інституціоналізованих на рівні підзаконних актів, постанов уряду, які вивели систему вимагання на грандіозний рівень. Комісійний огляд, аналіз баластних вод, радіологічний контроль і так далі. Ось цю систему ми в 2015 році поламали. Всі ті інституціоналізовані корупційні схеми, які були, ми їх прибрали. І в порти прийшли додаткові вантажі», -- заявив Пивоварський

Також, за словами Пивоварського, Мінінфраструктури запустило пілотний проект по залученню транзиту в порти. «Ми дали знижку 50% на транзитні вантажі в портах, а також на залізниці», - пояснив міністр.

За даними Мінінфраструктури, перевалка зросла в Ізмаїльському морському торговельному порту (на 52%), Бердянському (на 43,4%), Іллічівському (на 13,8%), Південному (на 1,5%). З топ-5 стивідорних компаній перевалка зросла у чотирьох.

В основному зростання відбулося за рахунок перевалки залізорудної сировини (20,6%) та зернових (12,4%).

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зазначає, що прибуток портів зріс ще й тому, що Мінінфраструктури довгий час не затверджував їх фінансові плани, і в результаті фактично ніякі витрати не відбувалися. «У довгостроковій перспективі це погано, оскільки не реалізовувалися масштабні інвестиційні проекти, а значить неможливо буде залучити додаткові вантажі», -- пояснює Вовк.

Вибір редакції

Події

Вчора, 19:33

article_img
Смертність та народжуваність. Чому в Україні зростають темпи скорочення населення
Гаджети

Вчора, 20:00

article_img
Прогин зараховано. Все, що потрібно знати про Samsung Galaxy Fold і майбутнє гнучких смартфонів
Політика

Вчора, 22:19

article_img
Забезпечити голоси. Що передбачала виборча піраміда, яку викрила СБУ

Головне

Футбол

Сьогодні, 04:08

article_img
Вони не пройшли. Реакція соцмереж на перемогу Динамо і поразку Шахтаря в Лізі Європи
Країни

Сьогодні, 08:30

article_img
Румунська православна церква назвала умови визнання ПЦУ
Економіка

Вчора, 17:36

article_img
Штрафи та запчастини. Що робити власникам авто на єврономерах після закінчення пільгового періоду розмитнення