Одним можна, іншим — зась. Чому мережа Епіцентр опинилася в епіцентрі скандалу
Робота мережі Епіцентр змусила інший бізнес вимагати від Кабінету міністрів пом’якшити карантин. Мова не про домовленості і використання дірок у законодавстві, а про рівні правила гри під час кризи
Найбільший в Україні будівельний ритейлер — мережа Епіцентр втрапила в скандал. Співвласник мережі і народний депутат від групи За майбутнє Олександр Герега відправив у КМДА лист з пропозицією купувати маски і санітайзери в його мережі. Всі ці товари були доставлені в Україну найбільшим у світі транспортним літаком Мрія, який зустрічав особисто президент Володимир Зеленський. Мерія, за словами київського градоначальника Віталія Кличка, відреагує на звернення Гереги.
Експерти кажуть, що, попри карантин, Епіцентр продовжує працювати завдяки законодавчим прогалинам: у профільній постанові Кабінету Міністрів немає чіткого переліку, якими товарами зараз можна торгувати, а якими — ні. Крім формальних причин на ринку говорять і про угоду з владою: оплата благодійних акцій проти пандемії, на яких політики заробляють рейтинг, в обмін на можливість заробляти, коли конкуренти закриті на карантин.
Після скандалу з роботою ресторану кума голови президентського офісу, який обурив ринок, історія з Епіцентром ще раз б'є по репутації адміністрації Зеленського. Уряду і Банковій тепер ще складніше пояснити, чому бізнес, що не заплатив за літаки, які зустрічає президент, повинен суворо дотримуватися карантину. Наприклад, у сегменті ТРЦ, чия профільна асоціація висловилася щодо роботи будівельних гіпермаркетів під час карантину, можуть втратити роботу до 450 тис. осіб. Тепер ТРЦ заявляють, що вони не гірше Епіцентру зможуть подбати про безпеку персоналу і покупців.