Економічна криза накриває порти
Цей показник майже на 15% менше, ніж за аналогічний період 2015 року, повідомляється на сайті Адміністрації морських портів України
Експортних вантажів у морських портах перевантажено близько 15 млн тонн (майже на 3% нижче показників 2015 року), імпортних – понад 3 млн тонн (-13,4%), транзитних – 1,9 млн тонн.
Переробка контейнерів у портах зросла на 4% і склала 90 851 TEU.
Державні портові оператори, що входять у структуру управління Мінінфраструктури, обробили 5,7 млн тонн (28,5% загального обсягу). Інші портові оператори (переважно приватні) на всіх причалах перевантажили 14,3 млн тонн (71,5% загального обсягу), у тому числі через причали АМПУ – 7,7 млн тонн (38,5% загального обсягу).
"В основному падіння йде по металопродукції, сировинних вантажів, руд, вугілля і транзиту", - говорить заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков. За його словами, йде падіння виробництва металу на підприємствах Донбасу. Звідси і зниження споживання сировини, що призвели до цього скорочення.
Директор видавництва Порти України Костянтин Ільницький додає, що скоротився експорт вугілля, так як на Донбасі багато шахт виявилися паралізовані. "Через це у нас в країні утворюється дефіцит вугілля, тобто більше вугілля йде на внутрішній ринок", – говорить він.
"Ключові речі – це падіння транзиту і падіння виробництва", - розповів НВ директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. За його словами, було зафіксовано падіння виробництва. "Незважаючи на те, що були розмови, нібито економіка знайшла дно свого падіння, але це не так", – пояснює Вовк.
"Зерновий експорт раніше не набрав повну силу", - пояснює начальник прес-служби АМПУ – Ігор Казакуца. За його словами, ціна на зерно низька на світових ринках, і поки експортери не поспішають продавати.
“Така тенденція збережеться до кінця року. Економіка стагнує, як у нас, так і в світі" – очікує Ільницький. В нинішній політичній ситуації отримання додаткових транзитних вантажів з боку Росії вкрай проблематично. “Потрібно працювати з іншими напрямками. Наприклад, порти Чорного моря, Східна Європа, а також потрібно розвивати транскаспійський напрям", - каже Вовк.
Щоб скоротити падіння вантажопереробки необхідно, щоб економічна ситуація в країні стабілізувалася і вирішилося питання на Сході України, де розташовані основні виробничі потужності, пояснює Васьков.
Нагадаємо, українські порти в минулому році збільшили перевалку, а держава заробила на них на $58 млн більше, ніж роком раніше.