Карантин та діджиталізація. Європейська Бізнес Асоціація запропонувала Кабміну перенести в онлайн 13 послуг та 16 реєстрів

6 квітня 2020, 17:50

Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Кабінету міністрів із пропозицією переходити в режим онлайн при наданні послуг та сервісів у зв’язку з ситуацією з коронавірусом.

Про це йдеться у заяві Асоціації.

«Ситуація з коронавірусом в країні ще раз яскраво продемонструвала, наскільки важливо електронізовувати комунікацію з державою, аби, в тому числі, у випадку виникнення непередбачуваних обставин робота як бізнесу, так і держави в цілому не зупинялась», — сказано у заяві.

Відео дня

Згідно з результатами експрес-опитування ЄБА, третина компаній (35%) вже перевела 75−90% працівників на дистанційну роботу, 22% опитаних зазначили, що всі співробітники працюють дистанційно, лише 1% опитаних не перевів працівників на дистанційну роботу, в решті опитаних онлайн працюють 50% або менше працівників.

У зв’язку з пандемією бізнес пропонує державі також переходити, де це можливо, в режим онлайн при наданні послуг/сервісів.

Серед онлайн послуг бізнес пропонує врахувати 13 ініціатив. Йдеться про використання BankID та MobileID для швидкої реєстрації та користування державними послугами, надання адміністративних послуг по ліцензуванню в електронному форматі та можливість здійснювати платежі за адміністративні послуги держави віддалено — усіма доступними платіжними інструментами та формами. Крім того, забезпечити передачу електронної звітності з використанням електронного цифрового підпису до державних органів, онлайн подачу документів в «єдине вікно» без участі митного брокера та митної декларації без спеціальної платної програми, доопрацювання електронного кабінету на митниці, можливість видачі споживачам гарантійних талонів на побутову техніку і електроніку в електронному вигляді.

Водночас, в переліку більш вузько-спеціалізованих питань: онлайн подання заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку, запровадження видачі електронних рецептів для лікування тварин, можливість онлайн оформлення міжнародних фітосанітарних сертифікатів, онлайн документообіг щодо оформлення приходу суден в порт та оформлення виходу судна, створення електронного кабінету заявників для візуалізації всіх етапів затвердження проведення клінічних випробувань, тощо.

«В контексті реєстрів актуальним є:

— відкриття доступу до реєстру виданих дозволів на міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом;

— переведення в онлайн інформації щодо дозволів на оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та щодо ліцензій виробників та імпортерів алкогольних напоїв;

— переведення обігу складських документів на зерно в електронну форму;

— створення реєстру тварин, як домашніх, так і сільськогосподарських (наприклад, для контролю поширення інфекцій);

— запровадження загальнодержавного електронного реєстру лісорубних квитків та загальнодержавної системи електронного обліку деревини, обов’язкової для ведення всіма постійними лісокористувачами;

— забезпечення коректної роботи єдиної бази даних ДП Державний експертний центр МОЗ України та Державної служби з лікарських засобів і контролю за наркотиками;

— створення єдиної бази даних медичних виробів на ринку України, в тому числі, задля боротьби із сірим імпортом;

— повноцінне запровадження реєстру електронних листків непрацездатності;

— створення реєстру харчових добавок, харчових ензимів, ароматизаторів, тощо", — вважають у Асоціації.

Європейська Бізнес Асоціація вже поділилась пропозиціями з КМУ та готова надавати коментарі з їх розробки.

«В цей час ми отримуємо звернення від компаній щодо зупинки видачі дозвільних документів органами влади, які класифікуються як надання адміністративних послуг… Вже сьогодні в електронний формат необхідно перевести 13 послуг та 16 реєстрів. Хоча, безумовно, їх кількість значно більша і в подальшому, сподіваємось, більшість сервісів та послуг, які надає держава будуть здійснюватись електронно. Водночас, наразі органам державної влади також варто переходити на електронний документообіг, аби осучаснювати комунікацію та оперативно відслідковувати реакцію на звернення. Крім того, дуже потрібним для бізнесу є комунікаційний канал/гаряча лінія для звернень, аби оперативно отримувати роз’яснення, адже обмежувальних заходів встановлюється чимало і не завжди зрозуміло, яким чином їх правильно трактувати», — заявила Світлана Михайловська, заступник директора Європейської Бізнес Асоціації.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X