Нова формула на пів року. Рада ухвалила за основу законопроєкти про дешеве розмитнення євроблях

18 лютого 2021, 14:49

Верховна Рада приняла за основу законопроєкти про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України щодо нової формули розмитнення так званих «євроблях», які були ввезені в Україну до 31 грудня 2020 року.

За законопроєкт № 4643-д про внесення змін до Податкового кодексу проголосували 259 народних депутатів, а за проєкт закону № 4644-д про зміни до Митного кодексу — 293 нардепів.

Відео дня

«Протягом 180 днів митне оформлення транспортних засобів (не більше одного транспортного засобу на одну фізичну особу), які були завезені на територію України до 31 грудня 2020 року, буде здійснюватися за новою формулою, яка не залежить від вартості автомобіля, а лише від віку, об'єму та типу двигуна транспортного засобу. Дія цього закону не поширюється на транспортні засоби, якщо вони не відповідають екологічним нормам ЄВРО-2 та вище і мають походження з країни, визнаної державою-агресором, або з тимчасово окупованих територій», — заявив на засіданні Ради нардеп від Слуги народу, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Олександр Ковальчук.

Згідно із законопроєктом № 4643-д, сума акцизного податку буде визначатися за такою формулою:

Ставка = Ставка базова + Vе + Fе.

Базова ставка — це ставка податку в євро за один транспортний засіб, що визначається виходячи з його віку.

— ставка податку в євро за один транспортний засіб, що визначається множенням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння на коефіцієнт, який становить:

  • 0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об'ємом двигуна внутрішнього згоряння до 2000 куб. сантиметрів (включно);
  • 0,2 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об'ємом двигуна 2001−3000 куб. сантиметрів;
  • 0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об'ємом двигуна 3001−4000 куб. сантиметрів;
  • 0,35 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об'ємом двигуна 4001−5000 куб. сантиметрів;
  • 0,5 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна — для транспортного засобу з об'ємом двигуна понад 5000 куб. сантиметрів.

— ставка податку в євро за один транспортний засіб, що становить:

  • нуль євро для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом;
  • 100 євро для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем);
  • нуль євро для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) та електричним двигуном (одним чи кількома).

Законопроєктом про внесення змін до Митного кодексу (МК) пропонується звільнити від адміністративної відповідальності за порушення строків та вимог митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, передбаченої статтями 470, 481 та 485 МК, власників «євроблях», які сплатять до бюджету 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн).

Також пропонується на 180 днів дозволити власникам «євроблях» не сплачувати ввізне мито. Крім цього, їм нададуть право вивезти таке авто з України і не нести адміністративну відповідальність за порушення строків та умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту за умови сплати 8500 грн до бюджету.

Нардеп від Слуги народу, глава комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев відзначав, що можливість дешево розмитнити ввезені до 31 грудня авто — це «разова акція». Він також говорив, що власники «евроблях» зможуть розмитнити свої автомобілі за 1000 євро.

Ковальчук заявляв, що, автомобілів, які в'їхали в Україну до 31 грудня 2020 року з порушенням митних правил, налічується до 500 тисяч.

Нагадаємо, що в листопаді 2018 року Рада змінила правила розмитнення вживаних авто. Екологічні стандарти «Євро-5» для легковиків було замінено на «Євро-2». Також було запроваджено нову формулу нарахування акцизного збору. В результаті акцизний збір на нові транспортні засоби зменшився в 3−5 разів, але для машин віком більше 10 років він залишився досить високим.

В грудні 2019 року Рада ухвалила закон, який містив вимогу з 1 січня 2020 року штрафувати «євробляхерів» на 170 000 грн за порушення правил ввезення в Україну авто на європейських номерах.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X