Ціни стоп. Чи будуть дорожчати продукти і ліки та чому уряду краще не втручатися в ринок

6 травня 2020, 10:02
НВ Преміум
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Регулювання цін урядом має короткостроковий ефект і легко обходиться бізнесом

Споживачі стають все більш економними. За час карантину ціни на м’ясо-молочні продукти знизилися на 15−20%, а на овочі — на 30−40%, повідомив заступник міністра економіки Тарас Висоцький. Він пояснив цю тенденцію зниженням попиту. Уряд намагається стримати зростання цін і адміністративними методами. Але ефект може виявитися тимчасовим.

Відео дня

Націнка на карантин

Уряд вирішив оголосити війну зростанню цін на продукти харчування і медичні товари, який спостерігався місяць тому. В кінці березня мережа АТБ повідомила, що постачальники різко підвищують ціни і продукти «борщового набору» (картопля, капуста, цибуля, морква) подорожчали на 35−128%, цукор — на 8%, макаронні вироби — на 9,5%, пшенична крупа — на 11%, гречка — на 51%, борошно — на 5%, яйця — на 6%.

«Подорожчання товарів постачальники пояснюють значним зростанням витрат виробництва, пов’язаних з прийнятими карантинними заходами. А саме — із заборонами і обмеженнями на перебування великої кількості працівників в одному приміщенні, транспортними проблемами тощо», — говорилося в повідомленні мережі. Тоді ж АМКУ відкрив справу за фактом зростання цін на продукти харчування проти постачальників і найбільших роздрібних мереж. Відомство нагадало, що може застосовувати штрафи в розмірі до 10% від річного обороту. Деякі мережі заявили, що не застосовуватимуть торгову націнку до соціально значущих груп товарів.

Обмеження в кінці квітня ввів Кабінет Міністрів — державне регулювання на соціальні групи товарів, серед яких 10 продуктів харчування, лікарські препарати та товари медичного призначення. До переліку потрапила гречка, вершкове масло жирністю 72,5%, цукор, макаронні вироби тощо. А серед медичних товарів — парацетамол, азитроміцин, хлоргексидин, етанол, медичні маски, окуляри, респіратори тощо. За інформацією Міністерства економіки, мережі зобов’язані попереджати Держспоживслужбу про плановане підвищення цін за 30 днів (при подорожчанні продуктів харчування на 15% і більше), за 14 днів (на 10%) або за три дні (на 5%). «Роздрібні магазини навіть чути не хочуть про зростання цін з боку постачальників», — говорить співвласник компанії Хлібні інвестиції Юрій Триндюк. Планується, що ці обмеження будуть діяти до завершення карантину.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X