Технічне завдання. Яких рішень чекає бізнес від нових міністрів

22 травня 2021, 13:03

Бізнес-спільнота оприлюднила перелік очікувань від новопризначених міністрів економіки, інфраструктури та охорони здоров’я — пріоритетні проблеми по кожній із галузей.

20 травня Верховна Рада призначила трьох нових міністрів — з розвитку економіки, інфраструктури та охорони здоров’я: Олексія Любченка (також призначений першим віце-прем'єром), Олександра Кубракова та Віктора Ляшка.

Відео дня

Члени та експерти Європейської Бізнес Асоціації як однієї з найбільших спільнот бізнесу в Україні запропонували кожному із новопризначених міністрів топ пріоритетів, які найбільше хвилюють підприємців та чекають на нагальне вирішення.

ТОП-10 пріоритетів для міністра економіки

1. Розробка та представлення Стратегії подолання негативних наслідків для економіки від карантинних обмежень, спричинених пандемією COVID-19.

2. Митниця — спрощення процедур торгівлі під час перетину кордону в рамках торговельних операцій з компаніями з ЄС, звільнення від сплати ввізного мита для особистих речей фізичних осіб, які змінюють своє місце проживання з третьої країни на країну ЄС.

3. Податки - оновлення Порядку обчислення середньої заробітної плати. Аналіз економічних наслідків від зниження навантаження на фонд оплати праці. Дослідження та оприлюднення результатів щодо перерозподілу податкового навантаження за основними об'єктами оподаткування та галузями економіки, аби визначити, які саме сфери бізнесу мають найбільший фіскальний тиск та знайти шляхи його зменшення.

4. Спрощення процесу отримання ліцензій та дозволів, зокрема, на імпорт/експорт товарів, що містять парникові гази.

5. Створення цивілізованих правил онлайн торгівлі, введення відповідальності за порушення законодавства за ненадання обов’язкової інформації, необхідної для ідентифікації інтернет магазину як суб'єкта підприємницької діяльності.

6. Адаптація українського законодавства до норм ЄС — підписання угоди про ACAA (промисловий безвіз), визнання еквівалентною системи реєстрації кормових добавок вимогам ЄС.

7. Підтримка українських експортерів на міжнародних ринках. Запровадження національного звіту щодо рівня викидів парникових газів під час виробництва та обігу с/г культур (кукурудзи та ріпаку) для подальшої переробки на біопаливо у країнах ЄС; розширення співпраці з КНР — відкриття ринку для с/г продукції.

8. Діджиталізація: видача електронного гарантійного талону, приєднання до системи електронного обігу фітосанітарних сертифікатів, переведення обігу складських документів на зерно в електронну форму, запуск повноцінної процедури реєстрації кормових добавок в Україні, розробка процедури електронної передачі кадрових документів в архів.

9. Створення умов для чесної конкуренції. Скасування цінового регулювання на пальне, постанови про торгівельну надбавку та про декларування змін цін.

10. Прозоре регулювання секторальних питань: доопрацювання разом із МОЗ наказу № 2646 щодо залишків ветеринарних препаратів, що дозволить закінчити перереєстрацію кокцидіостатиків, допуск приватних фітосанітарних лабораторій до держконтролю у вигляді фітосанітарної експертизи.

ТОП-15 очікувань від нового керівника Мінінфраструктури

1. Прийняття закону про Нацкомісію з питань регулювання на транспорті — всупереч вимог законодавства вже багато років відсутній державний регулятор у сфері транспорту. Бізнес очікує, що це буде повністю незалежний та транспарентний орган.

Морська та річкова галузі

2. Прийняття Порядку компенсації інвестицій, внесених у стратегічні об'єкти портової інфраструктури

3. Прийняття Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів та Порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів. Бізнес очікує на зниження портових зборів.

4. Спрощення дозвільної процедури для виконання будівельних робіт у акваторіях морських портів та на землях внутрішнього водного транспорту.

5. Розвиток орендних та приватизаційних процесів у морських портах для сприяння залучення інвестицій (поруч із концесією). По-перше, бізнес наголошує на необхідності прийняття політичного рішення на рівні КМУ, Мінінфраструктури та Фонду держмайна про початок приватизаційних процесів у всіх вітчизняних портах. По-друге, необхідно вдосконалити законодавство про приватизацію та оренду держмайна, бо чинні нормативно-правові акти стримують залучення інвестицій у портовий сектор.

6. Перегляд нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність до прийнятого закону про внутрішній водний транспорт.

7. Скорочення Переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту — виключення з нього забезпечення лоцманського проведення та проведення криголамних робіт, що надаються суб'єктами природних монополій, які підлягають державному регулюванню.

Залізнична галузь

8. Прийняття закону про залізничний транспорт. Ринок залізничних перевезень вже багато років потребує змін, аби підвищити його ефективність, сприяти залученню інвестицій та надання доступу до перевезень приватними локомотивами.

9. Реформування структури Укрзалізниці. Фінансовий та організаційний поділ УЗ на окремі сегменти за видами діяльності з виділенням конкуруючих компаній у вигляді акціонерних товариств у кожному сегменті (крім інфраструктури). Бізнес вважає, що це створить передумови для підвищення прозорості, покращення якості сервісу та зростання ефективності залізничних перевезень.

10. Вирішення питання збитковості пасажирських перевезень та їхнього фактичного крос-субсидування вантажними перевезеннями. Бізнес вважає неприпустимим крос-субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, оскільки це є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для підприємців заради перекриття збитків УЗ.

11. Скасування податку на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту.

12. Посилення відповідальності за розукомплектацію вагонів із внесенням відповідних змін до Кримінального кодексу.

13. Компенсація УЗ сум акцизного податку, сплаченого при придбанні пально-мастильних матеріалів.

14. Запровадження приватної тяги. Залучення приватного капіталу для підвищення ефективності обмеженого локомотивного парку УЗ.

Автомобільна галузь

15. Регулювання проблемної ситуації з кількістю автодозволів у напрямку Польщі. Повне скасування необхідності отримання дозволів для автотранспортних засобів категорій Євро-5 та Євро-6 на перевезення вантажів з України до ЄС.

ТОП-6 пріоритетів бізнесу до новопризначеного міністра охорони здоров’я

1. Подолання пандемії COVID-19: якнайширше швидке забезпечення доступу всіх громадян України до вакцини.

2. Визначення чіткої стратегії та плану реалізації наступних кроків реформування системи охорони здоров’я: на рівні вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, подальше розширення програми медичних гарантій та реімбурсації вартості лікарських засобів.

3. Гармонізація законодавства України із законодавством ЄС у фармацевтичній сфері, сферах медичних виробів та клінічних досліджень. Забезпечення ефективного впровадження нових для України практик — створення інституту оцінки медичних технологій (ОМТ), створення незалежної Агенції з ОМТ, впровадження «позитивного переліку» ліків, запровадження індивідуального маркування упаковок лікарських засобів 2D-кодом на базі досвіду ЄС.

4. Діджиталізація охорони здоров’я і фармацевтичної галузі, взаємодія з бізнесом при реєстрації, сертифікації ліків та контролюючих процедур, запровадження eCTD формату для реєстраційних матеріалів на лікарські засоби та матеріали клінічних досліджень.

5. Активізація співпраці з бізнес-спільнотою щодо вирішення проблемних питань фармацевтичної галузі. В першу чергу — в контексті процедури підтвердження відповідності умов виробництва лікарського засобу вимогам належної виробничої практики (GMP), впровадження в Україні оптимальної моделі у зв’язку із одночасним існуванням на сьогодні взаємодублюючих систем державного контролю якості ліків при імпорті та ліцензування імпортерів.

6. Активізація співпраці з бізнесом у індустріальних питаннях: завершення внесення змін до наказу МОЗ № 2646 щодо залишків ветеринарних препаратів, гармонізація національного законодавства у сфері дитячого харчування із законодавством ЄС, вирішення проблем ентерального харчування.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X