Чіткий розклад, постійні зідзвони і корпоративне радіо — як українські компанії організували віддалену роботу співробітників
Український бізнес підлаштовується під умови карантину і вирішує масу нових завдань: від організації підвезення співробітників — до мотивування тих, хто змушений залишитися вдома, пише журнал НВ.
1 квітня в Україні запрацювала нова радіостанція. Але більшість співвітчизників її почути не зможуть, навіть якщо захочуть. Тому що це радіо корпоративне і працює тільки для співробітників Альфа-Банку, які карантинять. Загалом таких 8 тис. осіб: саме вони є слухачами Альфа FM працює для тебе — так називається ця інтернет-станція.
Радіо подає корпоративні новини, крутить музику, вітає співробітників банку зі святами, передає привіти. За його допомогою колеги відчувають себе частиною великої компанії, пояснює Оксана Рудюк, директорка з комунікацій Альфа-Банку: «Щоб ніхто не падав духом, тому що у когось удома сім'я, яка не дає працювати, а хтось сидить на самоті». Вона поетично називає радіостанцію «кровоносною системою величезного організму, який зараз не під одним дахом».
Під різними дахами працюють нині співробітники тисяч вітчизняних компаній. За опитуванням Франко-української торгово-промислової палати, проведеним серед її членів, у 60% фірм більш ніж половина співробітників працює з дому.
Робити це продуктивно вдається далеко не всім.
За спостереженнями Валерія Горбаня, співвласника торгово-виробничої групи компаній Асканія, «на віддаленні» ефективність роботи загалом падає на 20−30%. «Хоча одні працюють більше — з восьмої ранку до восьмої вечора, інші кажуть: «Я не можу налаштуватися на робочий лад, заважають діти і домашні справи», — розводить руками підприємець.
«У всіх [компаній] одні й ті ж проблеми та виклики: як мотивувати людей, як дати їм той контент, який вони повинні виконати протягом цього часу», — каже Андрій Самойлович, гендиректор фармкомпанії Сандоз Україна, в якій працюють 400 людей.
Робочий розпорядок
Щ об повернути співробітників у робочий ритм, багато вітчизняних фірм запускають об'єднувальні заходи і намагаються зробити робочий день вдома максимально схожим на офісний.
У 300 співробітників ювелірної компанії SOVA робочий день «на віддаленні» розписаний погодинно. О 10-й ранку починається відеовікторина для всіх, об 11-й — ще одна, для працівників 25 закритих через карантин магазинів. Переможці п’яти таких вікторин отримують сертифікат на придбання ювелірки в рідній мережі SOVA.
О 14:00 компанія проводить загальний навчальний семінар або вебінар, а о 16:00 — стартує навчання для співробітників магазинів. «Наше завдання — підтягнути навички, щоб рухатися далі», — розповідає Олександр Сільченко, директор з персоналу SOVA.
До того ж, як вважає HR-фахівець, людей обов’язково потрібно підбадьорювати, адже зараз важливо думати не тільки про карантин, а й про те, з яким колективом компанії доведеться з нього виходити. «Буде непроста ситуація, впаде купівельна спроможність, і ті, у кого буде готова і мотивована команда, зможуть вистрілити і досягти найкращих результатів», — розмірковує Сільченко.
