Хроніки карантину. Як українські підприємці заробляють і втрачають на коронавірусі
Український бізнес, орієнтований на пересічних споживачів, опинився через карантин у роздвоєному стані: одні зазнають збитків, інші стрімко набирають обертів, — пише журнал НВ.
Щ
е в лютому Івану Чеботаєву, засновнику компанії Farmax, для доставки замовлень вистачало двох кур'єрів на мопедах. Справа у бізнесмена була нова — служба доставки ліків, й у Києві про неї мало хто знав.
До середини березня на Чеботаєва працювало вже вісім кур'єрів. «У нас три аптеки у Києві та сайт із мобільним додатком і доставкою», — розповідає підприємець про свій міні-бізнес, який зростає на очах. Початок цьому підйому поклав коронавірус COVID-19, перший випадок захворювання яким в Україні зареєстрували на початку березня.
«Люди шукають в інтернеті [доставку ліків] швидше, ніж ми встигаємо рекламуватися», — каже Чєботаєв, пояснюючи, що залучення одного клієнта для його компанії подешевшало вдвічі.
11 березня державна та муніципальна влада почала запроваджувати безпрецедентні заходи, стартувавши з двотижневого карантину в навчальних закладах і зупинки кінотеатрів. Услід заборонили масові заходи, закрили кордони, обмежили в'їзд у міста, а також наказали припинити роботу ТРЦ, закладам громадського харчування і не продуктовим магазинам.
І споживачі жваво відгукнулися на всі ці дії, створивши ажіотажний попит біля аптек і продуктових ритейлерів.