Автомобільний ринок б'є рекорди через обвал гривні
Лідером продажу стала французька марка Renault – 429 машин. Її продажі зросли порівняно з січнем на 64% і на 78% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це і дозволило французької марки посунути з першого місця Toyota.
Toyota в свою чергу реалізувала 354 одиниці. Або удвічі більше, ніж у лютому минулого року, та на 17% більше, ніж у січні.
Замикає трійку лідерів Nissan – 299 автомобілів, що на 31% вище показника лютого 2015 року і на 6% - січня 2016 року.
"Відносна цінова стабільність на авторинку плюс сезонні знижки, поступова психологічна адаптація до гривневих цін і відсутність активних військових дій на Сході України сприяють збільшенню продажів нових автомобілів" -- пояснює директор департаменту маркетингу Укравтопрому Георгій Овсянников.
"У лютому девальвація гривні стимулює попит на нові автомобілі", – розповів директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик. За його словами, покупці вже звикли, що за девальвацією з деякою затримкою слідує подорожчання на авторинку, і тому стали активніше купувати автомобілі.
“У березні ціни вже встановлюються виходячи з курсу 27 грн за долар, а рік починався з курсом 22-23. У всіх ціни з початку року зросли на 15-20%", – говорить Боровик.
Від початку поточного року в Україні було реалізовано 7,4 тис. нових автомобілів, це на 34% більше, ніж в аналогічний період минулого року.
Представники автомобільної промисловості з ентузіазмом дивляться на ситуацію на ринку.
«Це і є та невелика стабілізація ринку, яку ми і очікували», – вважає Боровик. За його прогнозом, до кінця року ринок зросте на 10-20%.
"Якщо вдасться мінімізувати існуючі економічні ризики та уникнути повторення викликів минулих років, то можна розраховувати на те, що вітчизняний авторинок не буде шукати нового дна, а продовжить поступове відновлення", – відзначає Овсянніков.
Втім, не всі експерти поділяють оптимізм виробників. "Зараз продажу обмежені платоспроможним попитом в Україні", – говорить старший аналітик інвестиційної компанії Арт Капітал Олексій Андрейченко. За його словами, цього року буде спостерігатися загальне зростання, але якогось прориву чекати не варто.
Тим не менш Андрійченко вважає, що імпортери будуть адаптувати свою лінійку до ситуації на ринку і запропонують споживачі хорошу ціну, щоб не втратити момент, коли покупець прагне зберегти свої заощадження від девальвації.