1

7 жовтня 2016, 00:02
1

– Досить багато банків пішло з ринку після зачистки. Потрібно було йти на такі заходи? Як це вплинуло на ваш банк і ринок в цілому?

– Банківська система була переповнена кількістю банків. Деякі з них були кептивні, інші, не оговтавшись від кризи 2008 року, тримали на своєму балансі проблемні портфелі, які не обслуговувались. Тому, звичайно, це було необхідно. І я впевнена, що з поточними реаліями банківська система трансформувалася вже зовсім в іншому вигляді. Банків стало менше, вони стали сильнішими. Ті, хто пережив ці два-три роки, вони оговталися. Можна сказати, стали на старт розвитку. Звичайно, я вважаю, що це було дуже не проста вправа. Болісно не тільки для тих, хто більше не в ринку, і для тих гравців, які продовжують працювати на нашому ринку. Болісно тому, що ніхто не знав, як довго це триватиме, наскільки затягнеться криза, як буде реагувати населення на таку турбулентність. Зараз ми стоїмо на старті.

Відео дня

– Є така точка зору, що ця чистка деяким чином знизила рівень конкуренції. І, ймовірно, тому або з інших причин просіло якість банківських послуг. Чи дійсно це так?

– Це помилка. Гравців залишилося менше, населення втратило колосальний ліміт довіри до банківської системи, яке було раніше. Тому за кожного нашого клієнта ми зараз боремося набагато сильніше, ніж ми робили раніше. Дуже складно клієнтам повернутися в банківську систему, особливо тим, які працювали з банками, яких більше на ринку немає. Тому наш банк зокрема бореться за кожного клієнта. І ми постійно вдосконалюємо рівень послуг, надаємо нові послуги. У нас банківська система тепер конкурує не тільки між собою, але і з фінансовими компаніями, з різними фінтех компаніями, які з'являються на ринку. І боремося більш професійно.

– Які нові послуги ви вводите або покращуєте?

– Цілий ряд банківських інновацій існує на сьогоднішній день. Клієнтам мало мати кредитну картку. Клієнти хочуть мати модний мобільний додаток, доступ до своїх фінансів постійно. Клієнти не хочуть бути прив'язані до одного банку, мати можливість перераховувати гроші з картки на картку. Ми йдемо в інший світ. Світ більш технологічний, більш інноваційний. Традиційні банківські послуги, платіжки на паперових носіях пішли в минуле. Тому банки повинні бути більш інноваційними в тому, що вони роблять.

– Ви маєте на увазі онлайн-банкінг?

– Звичайно, ми йдемо в онлайн. Всі ходять з мобільними телефонами, з постійним доступом до будь-якої інформації. І банківська інформація не повинна від цього відрізнятися. Вона повинна бути доступна клієнтам у будь-який час.

– Наскільки конкуренція з фінтех компаніями допоможе посунути банки? І якщо банки будуть далі розвиватися, то в чому їх ніша?

– Кожен банк визначає для себе свою нішу. Я вважаю, що Україна буде рухатися вперед завдяки малому та середньому бізнесу. Малий і середній бізнес – це клієнти, які досить вимогливі, які не відчувають себе комфортно у величезних банківських відділеннях. Їм потрібно зручність, простота, зручність, доступність. Я думаю, що саме це буде визначати майбутнє банківської системи в Україні.

– Якщо ми подивимося на те, як буде далі розвиватися ринок, ваш прогноз через два-три роки – куди ми прийдемо? Які банки залишаться, які ні і що буде?

– Я думаю, що через два-три роки у нас буде інша банківська система. Чистка практично закінчена. Залишилися стрес-тести банків другого ешелону, які теж повинні закінчитися найближчим часом. Я думаю, що у нас будуть сильні гравці, будуть іноземні гравці, які не пішли з України, у яких довгострокові погляди. Впевнена, що будуть приходити нові іноземні гравці, що все-таки прямі інвестиції в Україну, в тому числі в банківський сектор відновляться, що будуть створені умови для того, щоб вони відчували себе комфортно. Будуть кілька локальних гравців. Я не думаю, що буде велика українська банківська система. Але я думаю, що будуть сильні гравці, які знайдуть свою нішу в майбутній системі. Я точно впевнена, що вони будуть набагато сильніше, ніж банки, які існували досі. Захист прав кредитора залишається основною проблемою, з якою бореться банківське співтовариство. І ті неплатники, ті позичальники, які ведуть себе недобросовісно, нарешті залишаться поза банківською системою, не будуть мати доступ до фінансів. А тоді ми почнемо розвиватися і нас чекає велике майбутнє.

– Промисловість скаржиться, що немає доступного фінансування. Що має статися, щоб вартість грошей стала нижче?

– Це дуже природно. Для того, щоб були дешевші кредити, повинні стати більш дешеві ресурси, якими можуть керувати банки. Для цього має відновитися хоча б статус-кво. Повинно стати комфортно нести гроші в банківську систему. Ті десятки мільярдів, які знаходяться у населення, а не вкладені в економіку, повинні повернутися в систему. Повинні вийти з-під подушок і з'явитися на банківських рахунках. А для цього потрібен комфорт, для цього потрібна довіра, для цього потрібно, щоб період очищення закінчився і люди повірили, що банківська система, яка сьогодні є, вона жива, здорова і що у неї є майбутнє. Тоді ми зможемо знижувати ставки.

Показати ще новини
Радіо НВ
X