Всім потрібні смартфони із доставкою. Як змінився ринок онлайн-торгівлі в Україні у воєнний рік — дослідження OLX

Ринок e-commerce в Україні у 2022 році відновився практично до довоєнного рівня (Фото:Preis_King / Pixabay)
До кінця 2022 року кількість онлайн-покупок в Україні майже відновилася до рівня 2021 року та склала 77% від його показників. Відновлення сталося в основному за рахунок покупців-жінок.
Про це свідчать результати дослідження* українського ринку e-commerce, проведеного платформою OLX та компанією CBR.
Що найчастіше купували українці?
Упродовж 2022 року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції.
Десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:
1. Мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
2. Аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
3. Верхній одяг — 3,2 млн;
4. Одяг для дівчаток — 2,9 млн;
5. Ноутбуки — 2,4 млн;
6. Товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
7. Одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
8. Кросівки — 2,3 млн;
9. Електроінструменти — 2,2 млн;
10. Комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.
Доставка набирає обертів
Статистика OLX свідчить про те, що у 2022 році українці більш, ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою OLX Доставка. Так, якщо в 2021 році кількість онлайн-замовлень послуги склала понад 5,3 млн, то уже в 2022-му цей показник перевищив планку в 11 млн замовлень. Найчастіше замовляли мобільні телефони, аксесуари до них, а також дитячий одяг.
Середній чек знизився
Середній чек покупок за рік знизився та склав 539 грн. Показник 2021-го року був на 37% вищим (738 грн).

Найзручніше купувати зі смартфона
Згідно з даними дослідження, 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки інтернет-магазинів.
За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи. Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів. Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука —майже 9%.
Як змінився портрет покупця?
Протягом останніх шести місяців найчастіше в інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на заході та сході України, працевлаштовані та мають дохід вище середнього (понад 15 тис. грн/міс.).
Водночас відновлення рівня онлайн-покупок сталося за рахунок жінок без дітей, жителів Західної України, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.
Найбільше у 2022 році зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою.
Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних).
Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).

*Дослідження онлайн-торгівлі в Україні. Методологія — онлайн-опитування на власній панелі CBR (CAWI). Розмір вибірки: 1002 інтерв'ю, з яких 746 онлайн-покупців, 256 — НЕ покупців.
OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 12 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій.

CBR — компанія, що спеціалізується на маркетингових дослідженнях повного циклу для широко кола сегментів. Є офіційним партнером GfK по AdHoc дослідженнях в Україні.