Що змінив Covid-19. П’ять головних тенденцій у роздробі — перше дослідження Делойт в Україні
Пандемія Covid-19 внесла корективи в поведінку покупців. Українці все одно хочуть вибирати продукти харчування своїми руками, більше витрачають на медичні товари та відкладають, в середньому, менше десятої частини щомісячних доходів
Приблизно 63% українців змінили свої споживчі звички минулого року, говориться в дослідженні компанії Делойт. Її фахівці торік провели перше в Україні дослідження змін споживчих переваг. Під час декількох опитувань експерти з’ясували, що під час карантину 66% покупців стали рідше купувати алкоголь, 64% — відвідувати ресторани, а кожен третій став більше витрачати коштів на медичні товари. Українці перейшли на покупки онлайн.
НВ Бізнес вивчив звіт Делойт і виділив п’ять головних тенденцій на ринку роздрібної торгівлі.
Традиція походів по продукти виявилася живучою
Приблизно 98% споживачів ходять по покупки в продовольчі магазини і тільки 2% — замовляють їх онлайн. Це істотно менше, ніж в інших сегментах ритейлу.
«У покупців є страх, що служба доставки відбере для них не найкращий товар або продукт, у якого завершується термін зберігання. Але ні магазин, ні служба доставки в цьому не зацікавлені. Якщо роздрібні мережі зможуть попрацювати з цими побоюваннями, кількість покупців продуктів харчування онлайн виросте «, — говорить партнер з аудиту компаній в сфері рітейлу і оптової дистрибуції компанії Делойт Ольга Шамріцкая.
Пік онлайн-замовлень спостерігався у квітні-травні минулого року, коли їх число виросло на 70−80% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, додає операційний директор мережі Novus Олексій Панасенко. «Але вже з червня число покупок через інтернет стало скорочуватися. Загалом упродовж року кількість замовлень вища лише на 15% у порівнянні з 2019 роком. Але середній чек в онлайні в середньому учетверо вищий, ніж при покупці в звичайному магазині», — говорить експерт.