У 2020-му українці витратили на онлайн-покупки майже вдвічі більше, ніж минулого року

24 грудня 2020, 12:42
У 2020 році українці стали частіше купувати онлайн медичні товари та продукти.

Загальна сума фізичних товарів і послуг, які придбали українці в інтернеті у 2020 році зросла на 41% і становила 107 млрд грн. Про це йдеться в результатах дослідження групи компаній EVO, передає Інтерфакс-Україна.

Відео дня

«Рік тому ми прогнозували приріст e-commerce в 2020 році в Україні на рівні 15%, пандемія його істотно скоригувала. Безліч нових гравців з’явилося в онлайні - від мінівиробництв до кафе. Великі онлайн і офлайн-магазини і маркетплейси в більшій частині посилили свої позиції», — зазначили автори дослідження.

Зазначається, що на сьогодні майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соціальних мережах. Роком раніше частка e-commerce в ритейлі в Україні оцінювалася в 7% при зростанні ринку на 17% в рік.

За даними дослідження, за рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO (входять Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua) і сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%, проте середній чек знизився на 10%.

Найбільший приріст автори дослідження зафіксували в категорії Медичні товари. Також порівняно з 2019 роком зріс попит на товари для садівництва і городництва, зоотовари та продукти харчування.

«Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові ніші, зокрема, ліки і продукти. У кілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії, малоймовірно, що покупці відмовляться від цих зручностей», — відзначили в EVO.

При цьому кількість онлайн-оплат за товари і послуги в 2020 році зросло на 50%. Приблизно 15% розрахунків на маркетплейсах відбуваються картою в момент покупки.

«З такими темпами через кілька років накладений платіж готівкою за придбані онлайн-товари і оплата» на карту «втратять популярність, як менш безпечні і зручні. Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в чотири рази більше, ніж в Європі «, — йдеться в дослідженні.

В EVO прогнозують, що в 2021 році темпи зростання e-commerce частково збережуться і галузь зросте приблизно на третину. Очікується, що цьому сприятимуть: поява безпечних способів онлайн-оплати на маркетплейсах, здешевлення доставки, швидкість і зростання якості обслуговування продавцями.

Раніше повідомлялося, що український ринок доставки продуктів через карантин виросте в 2,5 рази і перевищить 50 млрд грн.

Редактор: Люба Балашова
Показати ще новини
Радіо НВ
X