З 2014 року інтерес українців до купівлі квартири виріс у 2,5 рази — дослідження
Інтерес до купівлі квартир українцями на первинному ринку почав знижуватися з 2018 року
З 2014 року середній інтерес українців до покупки квартири серед користувачів Інтернету виріс в два з половиною рази. Про це свідчать дані дослідження, проведеного девелоперською компанією DC Evolution.
Компанія за допомогою програми Google Trends проаналізувала, як змінювався інтерес українців до покупки квартири в Києві і в Україні в цілому, вивчаючи найпростіший запит — «купити квартиру».
«Ми бачимо, що з 2014 року середній інтерес до покупки квартири серед користувачів виріс у два з половиною рази. Значне зростання зафіксовано в 2019 році і, якщо припустити, що середня кількість запитів на людину не змінювалося, то в цьому році з’явилося набагато більше нових потенційних покупців квартир, ніж в попередні роки. Особливо підвищився інтерес у Києві. Але варто зазначити, що такий різкий стрибок також пов’язаний і з тим, що при розрахунку середнього інтересу по 2019 року традиційний спад в листопаді-грудні ще не врахований», — розповіла Олександра Глуздовська, Head of Data Science компанії DC Evolution.
При цьому варто врахувати, що динаміка популярності відображає не абсолютні цифри, а рівень інтересу до теми по відношенню до найбільш високого показнику в таблиці для певного регіону і періоду часу. Так, 100 балів означають найвищий рівень популярності запиту, 50 — рівень популярності запиту, вдвічі менший в порівнянні з першим випадком. 0 балів означає розташування, за яким недостатньо даних про даному запиті.

Кожен року відзначено два піки запитів «купити квартиру» в Google — в січні і серпні. Мінімуми припадають на травневі свята і грудень.
«Ця тенденція повторюється з року в рік. Така зміна інтересу пов’язано в першу чергу з ефектом Нового року і з наближенням навчального року і бізнес-сезону, які символізують початок нового етапу в житті. Але хочу підкреслити, що динаміка запитів в Інтернеті і реальні продажі можуть не корелювати між собою. Запити лише відображають зацікавленість у продукті на ринку», — розповіла Глуздовська.
Якщо говорити про переваги українців з точки зору «свіжості» житла, то з 2014 по 2017 рік частіше цікавилися первинкою — її частка в структурі запитів як у Києві, так і по Україні в цілому сягала 60%, але починаючи з 2018 року інтерес до первинки почав знижуватися і до вересня 2019 року становить 45%.