Споживачі ковідного періоду. На що і як стали витрачати гроші українці в умовах локдаунів і пандемії — інфографіка

17 квітня 2021, 10:10
НВ Преміум

Українці почали рідше ходити в супермаркети. Але якщо вже вибираються у магазини, то витрачають значно більше грошей, ніж раніше, купуючи здорову їжу та заощаджуючи на косметиці й одязі, пише журнал НВ.

Працююча жінка 30−44 років із середнім доходом, яка 16 разів на місяць робить закупи в супермаркеті по сусідству і витрачає там 649 грн. Саме таким є типовий сучасний український покупець, з огляду на дослідження Споживчі настрої українців у 2020 році, яке провела консалтингова компанія Делойт в Україні на підставі опитування звичайних споживачів.

Відео дня

Дослідники переконалися, що співвітчизники почали набагато частіше купувати в інтернеті, але водночас старанніше економлять ледь не на всьому, крім товарів для здорового способу життя і дітей.

Водночас ринок роздрібного обігу зростає: у 2020-му він додав 8,4%, а цьогоріч уже збільшився на 4,6%. Інвесткомпанія Dragon Capital (видавець НВ) очікує, що роздріб за підсумками 2021-го набере 15%.

Цей попит має свої особливості. За даними Делойт, українці з доходом вище від середнього купують продукти в гіпермаркетах і супермаркетах трохи частіше, ніж респонденти з низькими заробітками. Водночас такі покупці воліють купувати товари в магазинах біля дому — в масштабах країни частка таких людей становить 57%.

Але вітчизняний споживач не кидає у свої кошики і візки все підряд. 69% покупців часто або завжди вивчають склад продукту, 60% завжди переглядають дані про термін придатності. Більше ніж половина співвітчизників регулярно перевіряють країну виробництва. І переважна більшість надає перевагу українським продуктам харчування — найчастіше так роблять ті, хто має власний бізнес. Але що стосується риби і морепродуктів, то тут превалюють імпортні товари.

Показати ще новини
Радіо НВ
X