Тягар покупок. Як українці повернулися у торгові центри, а девелопери виявилися до цього не готові

17 жовтня 2020, 11:31
НВ Преміум

Покупці повернулися до торгових центрів швидше, ніж прогнозували економісти. Але скористатися цим бумом для ТРЦ виявилося справою непростою, пише журнал НВ.

Т ериторія біля станції метро Либідська в Києві впевнено перетворилася на столицю українського шопінгу. І річ не в естетичній привабливості тутешньої легендарної «тарілки» — архітектурного творіння Флоріана Юр'єва, яке нещодавно потрапило під захист Мінкульту.

Відео дня

Причина банальна: саме тут знаходиться торгово-розважальний центр (ТРЦ) Ocean Plaza з орендною площею близько 70 тис. кв. м, чотирма сотнями магазинів, ресторанами і зоною для відпочинку з дітьми. Збудований за типом «плазми» у великих європейських і американських містах, торговий центр спочатку задумувався як флагман столичного ритейлу.

Саме Ocean Plaza стала найкращим в Україні великим ТРЦ серед конкурентів у містах-мільйонниках за підсумками рейтингу, складеного RAU спільно з НВ. Цей же ТРЦ був найкращим і торік. Він задає стандарти споживчої культури для всієї країни, привчаючи українців до популярних на Заході брендів одягу — Tommy Hilfiger або Mango, а також ювелірних виробів Crown, аксесуарів Thomas Sabo, китайської кухні та ролів із корицею.

У грудні торік співвласником Ocean Plaza став Василь Хмельницький, засновник холдингової компанії UFuture, відомої завдяки будівництву інноваційного парку Unit. City на місці колишнього Київського мотоциклетного заводу на столичній Лук’янівці.

Підприємець, який і будував цей ТРЦ, а у 2013-му разом із партнерами продав його російській компанії ТПС-Нерухомість, у грудні придбав 33,5% частки в Ocean Plaza і назвав угоду «вдалою інвестицією». І хоча Хмельницький відомий тим, що надає перевагу мажоритарним часткам у компаніях, тут він погодився на міноритарний пакет, смакуючи гарний прибуток. Водночас власність у ТРЦ роздроблена на три частини.

У найближчі роки Ocean Plaza дійсно виглядатиме вдалою інвестицією: торговий центр користується прихильністю покупців, а наступного року по сусідству з ним девелопер Вагіф Алієв відкриє новий «осередок споживання» — ТРЦ Ocean Mall. Сусіди не конкуруватимуть, а доповнюватимуть один одного, адже конкуренція «з'їла» б орендні ставки в обох торгових центрах.

Показати ще новини
Радіо НВ
X