З року невизначеності в рік дежавю. Сім трендів в ритейлі

29 грудня 2020, 11:22

У 2020 році купівельна спроможність українців знизилася. Вони також стали рідше ходити в магазини, але при цьому середній чек збільшився. Крім того, через пандемію помітно зросла частка онлайн-продажів і безготівкових розрахунків.

Співзасновник Асоціації ритейлерів України і автор YouTube-каналу За рамками ритейлу Андрій Жук вибрав сім трендів, які визначали ситуацію в роздрібній торгівлі в 2020 році.

Відео дня

Тренд № 1 - розуміння важливості ритейлу для психологічного здоров'я

Цього року психологічне здоров'я вийшло на перший план. За нього в тому числі відповідає ритейл. «Згадайте, яка депресія була у людей, коли були закриті торгові центри», - зазначив Жук.

Тренд № 2 - зміна поведінки споживачів

У 2020-му українці намагалися рідше ходити в магазини, але купували більше. Крім того, потоки людей в центрах міст зменшилися, але торгові центри та магазини біля будинку зафіксували зростання кількості покупців.

Тренд № 3 - падіння купівельної спроможності

Вперше за останні роки спостерігалося скорочення обсягів продажів у порівнянні з минулим роком. Це безумовно впливає на інвестиційні плани. Багато магазинів відклали експансію і відкриття нових об'єктів.

Тренд № 4 - подвійні стандарти як бич галузі

«Мова йде не тільки про те, що деякі магазини були під час локдауну закриті, а деякі працювали. Йдеться також про подвійні стандарти в застосуванні касових апаратів. Чому деяким можна не давати чек, а іншим не можна?» - сказав Жук.

Тренд № 5 - активний розвиток e-commerce

Зараз тільки ледачі не займаються інтернет-магазинами і не інвестують свій час і ресурси в розвиток цього напрямку. При цьому лідери ринку далеко попереду і за цей час тільки збільшили свій відрив. Крім того, в 2020 році онлайн-магазин косметики Makeup відкрив свій перший офлайн-магазин, а Rozetka збільшила кількість офлайн-магазинів до 75.

Тренд № 6 - збільшення частки безготівкових розрахунків

На початку року в містах-мільйонниках частка безготівкових платежів становила 50%, а до кінця року зросла до 65%. Швидше за все, цей тренд буде тільки зміцнюватися, прогнозує Жук.

Тренд № 7 - угоди і відкриття нових магазинів

Головна угода року - поглинання мережею Novus компанії Billa. «Також я не можу не відзначити покупку Простором мережі Космо і відкриття ТРЦ Retroville. Заслуговує на повагу і те, що міжнародні компанії продовжують вірити в нашу країну, інвестувати гроші в Україну. Ми побачили відкриття нових магазинів H&M, New Yorker, прихід в Україну [турецької мережі магазинів взуття] Flo. Також ми бачимо, що підписуються нові контракти. У наступному році ми побачимо нові магазини H&M, Inditex та інших марок», - зазначив співзасновник Асоціації ритейлерів України.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

На його думку, «наступний рік буде роком дежавю». Швидше за все, будуть відкриті ті магазини, які не були відкриті в цьому році. Також будуть відсвятковані дні народження і проведені вечірки, які довелося відкласти в 2020-му.

Показати ще новини
Радіо НВ
X