Тихий відхід. В Україні закрилася мережа виномаркетів Поляна

10 липня 2019, 11:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Останній магазин колись найбільшої української мережі виномаркетів припинив працювати трохи більше місяця тому. Поляну підкосили занадто швидкий розвиток і проблеми з форматом

Мережа виномаркетів Поляна закрилася. Про це розповіли НВ Бізнес три джерела: два директори торгових мереж і керівник компанії, яка займається дистрибуцією алкогольних напоїв. «Останній магазин, розташований на вул. Глибочицькій у Києві, був закритий трохи більше місяця тому», — розповідає керівник компанії-дистрибутора. Номери телефонів, зазначені на сайті мережі Поляна, не відповідають, а приміщення центрального офісу та магазину на вул. Обсерваторній, 12а зараз здається в оренду за 300 тис. грн на місяць. Експерти вважають, що власники Поляни стали заручниками швидкого розвитку, не вгадали з форматом магазинів і намагалися копіювати конкурентів.

Відео дня

Найбільша мережа, в минулому

Перший магазин мережі Поляна відкрився в 2009 році, через два роки після появи магазину GoodWine, згадує співвласник GoodWine Дмитро Кримський. «Дистрибуторам здавалося, що досить відкрити спеціалізований винний магазин і він одразу стане успішним», — визнає Кримський.

фото OLX
Фото: фото OLX

Мережа магазинів Поляна тоді належала компанії Марком, яка була офіційним дистриб’ютором коньяку Hennessy і приблизно 70% вин Нового світу, які постачали в Україну. Марком належала підприємцю Іллі Грінбергу. Проект дуже динамічно розвивала компанія Поляна Україна Груп, у 2013 році мережа управляла 35 магазинами не тільки в Києві, а й у містах-мільйонниках. «Мережа планувала розвиватися за франчайзингом. Вимоги до бізнесменів, які хотіли відкривати магазини під ТМ Поляна, були дуже жорсткими. Тому компанія уклала всього один-два договори на розвиток під її брендом», — розповідає НВ Бізнес глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

Крім Поляни, Ілля Грінберг розвивав мережу магазинів із продажу елітних продуктів харчування Delight, Маленький принц, а також володів столичним рестораном Lavinia. Проблеми у бізнесмена почалися після 2014 року. У цей період закрилися мережі магазинів і ресторан, потім Марком втратив право на ексклюзивну дистрибуцію Hennessy в Україні. З роздрібних мереж залишилася тільки Поляна, а сам Грінберг неодноразово підкреслював, що вже не має стосунку до цієї мережі. Зараз Грінберг дійсно не значиться серед власників мережі. Компанія Поляна Україна Груп, за даними Єдиного реєстру юридичних осіб, належить Сергію Токарєву і британській компанії «Мідоу Холдинг Енд Ресонсез Ел Пі». Поляну очолює Юрій Серебров, який раніше працював директором Маркому. Це і дозволяє експертам говорити, що Ілля Грінберг міг бути причетним до мережі Поляна.

Отримати коментар Грінберга НВ Бізнес не вдалося. «Ілля Грінберг живе і працює за межами України», — повідомив НВ Бізнес директор торгової мережі, що побажав залишитися неназваним. Незабаром весь дистриб’юторський бізнес було переведено на компанію PDM. Зараз вона не працює.

Чому не спрацювала стратегія Поляни

Поляна припустилася кількох помилок. «У мережі була дуже швидка експансія, за якої складно контролювати бізнес. У кожному магазині потрібен сильний керівник, але знайти їх складно. Мережа росла в кількості, але продажі, наскільки мені відомо, не зростали. Це була дуже нестабільна модель», — каже Дмитро Кримський. Він згадує, що один з магазинів Поляна розташовувався в Києві прямо навпроти GoodWine на вул. Мечникова. Конкуренти навіть домоглися перенесення пішохідного переходу, щоб «було зручно відразу з GoodWine потрапити в Поляну». Але просто скопіювати роботу — недостатньо для того, щоб вивести бізнес у прибуток.

Мережа Поляна не потрапила в формат, який користувався найвищим попитом, говорить Андрій Кривонос. «Вони не дотягували до площі й асортименту GoodWine і водночас були більші, ніж популярний зараз OkWine», — розповідає він. Поляна робила ставку на власний імпорт, рідко працювала з постачальниками на стороні, що позначалося на асортименті компанії. У цій ситуації дуже складно боротися з конкурентами — іншими мережами з продажу алкогольних напоїв і супермаркетами з продажу продуктів харчування, декотрі з яких самостійно завозять алкоголь. «Конкуренція на ринку дуже жорстка і зараз потрібно постійно працювати з покупцями через соціальні мережі, пропонувати новинки, проводити акції», — каже директор мережі OkWine Ірина Дейнега.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X