Надавило інфляцією. Сучасні покупці почали поводитися як їхні батьки — дослідження

На їжі та опаленні економлять близько 58% споживачів (Фото:Martijn Baudoin \ Unsplash)
Сучасні споживачі починають поводитися як їхні бабусі та дідусі через розгул інфляції.
Сучасні покупці почали поводитися як їхні батьки та бабусі з дідусями, а споживча поведінка стає схожою на поведінку 1970−1980-х років.
Про це пише Асоціація рітейлерів України з посиланням на дослідження IRI.
Зазначається, що покупцям доводиться адаптуватися, оскільки ціни в супермаркетах зростають через інфляційний диск.
Також зростають ціни на енергоносії. Водночас заробітні плати зростають повільно та фіксується дефіцит пропозиції.
Близько 58% споживачів економлять на їжі та опаленні, ще 35% покладаються на особисті заощадження та позички для оплати рахунків.
У Європі 30% споживачів змінюють місце покупок заради кращої пропозиції. Зокрема, 26% покупців підуть до іншого магазину, якщо їхній звичний бренд недоступний, 34% - якщо товар не по акції.
Крім того, 22% споживачів здійснюють менше поїздок. Ще 21% користувачів планує свої витрати:
- частіше порівнюють ціни на подібні продукти ( 58%);
- оцінюють, скільки товару їм потрібно, щоб менше споживати та витрачати ( 49%).
- частіше шукають товари зі знижками, навіть якщо вони прострочені (40%).
Також споживачі стали частіше купувати їжу додому, а якщо обідають поза домом, обирають дешевші заклади.
Дослідження проводилися на 14 основних ринках Європи, США та Азіатсько-Тихоокеанського регіону.
Раніше повідомлялося, що МВФ заявили про похмуріші перспективи світової економіки, особливо в Європі.
У більш похмурому прогнозі МВФ звинувачує посилення грошово-кредитної політики, викликане стійко високою інфляцією на широкій основі, слабкими темпами зростання в Китаї, а також перебоями з постачанням і відсутністю продовольчої безпеки, викликаними вторгненням Росії в Україну.