Більше офісів і коворкінгів. П’ять трендів київського ринку комерційної нерухомості в 2020 році

21 січня 2020, 08:40

Бум будівництва коворкінгів, зниження вакантності, зростання орендних ставок. Що очікує ринок комерційної нерухомості в 2020 році

Київському ринку комерційної нерухомості вдалося подолати кризу і повернутися до показників 2013 року. Такий поворот пов’язаний з ростом споживчих настроїв і зростанням економіки.

Відео дня

Наприклад, у вересні минулого року індекс споживчих настроїв, за даними компанії GFK Ukraine, перевищив рекорд 2010 року і становив 97,5 п., що на 1,9 п. вище, ніж у серпні. Продажі в багатьох магазинах зросли в минулому році на 10−15%, таке саме зростання ритейлери очікують і в цьому році.

Київ посів друге місце після Гваделупи (Кариби) в рейтингу 50 найбільш цікавих місць для відвідування туристами в 2020 році, за даними туристичного порталу Big 7 Travel. Готельєри очікують більшу кількість мандрівників.

НВ Бізнес виділив п’ять головних тенденцій київського ринку комерційної нерухомості в 2020 році.

Офіси та торгові центри зростають у ціні

Орендувати приміщення в популярному столичному офісному або торговому центрі в цьому році буде непросто. «У багатьох бізнес-центрах немає вільних площ, у деяких існує лист очікування. Ринок офісної нерухомості повернувся на показники докризового 2013 року», — говорить засновник Investment Development Property (IDP) Ігор Черненко. Він додає, що, як і в попередні роки, більша частина угод з оренди приміщень припадає на IT-компанії, які готові орендувати приміщення в кращих БЦ міста. Середня вакантність в київських офісних центрах на початку 2020 року становила 6,2% і в цьому році вона буде зменшуватися. У 2015 році були порожніми 17,5%, а в 2016 році — 14,4% загальної площі київських офісів, йдеться в дослідженні Colliers International (Україна).

Оренда дорожчає

Цьогоріч орендні ставки можуть зрости на 7−10%. Зараз орендарі приміщень класу A платять в Києві в середньому $20−30, В $14−19, С $9−13 за квадратний метр на місяць. У торгових центрах ставки складають $45−50 за кв. м на місяць. Більшість орендарів платять як ставки відсоток від обороту. Чим вищими є продажі — тим більшими є надходження у торгового центру.

Девелопери пішли на будівництво

Інвестори готові вкладати кошти в ринок комерційної нерухомості. Наприклад, Вагіф Алієв оголошував про намір відкрити по торговому центру в кожному районі міста. У цьому році він планує ввести в експлуатацію ТРЦ Ocean Mall по сусідству з ТРЦ Ocean Plaza, загальна площа якого сягне близько 300 тис. кв м. Девелоперська компанія Stolitsa Group має намір відкрити ТЦ і БЦ Retroville загальною площею 120 тис. кв м. У цьому році свою роботу може розпочати найвідоміший київський недобуд — ТРЦ Respublika загальною площею близько 300 тис. кв. м, який пов’язують з Віталієм Хомутинником і Павлом Фуксом. «У Києві та в Україні дійсно зараз планується відкрити кілька об'єктів. На мою думку, це вплине на перерозподіл потоків серед існуючих і нових комплексів і, можливо, на ротацію орендарів в існуючих об'єктах. Відвідуваність ТРЦ залишається вже зараз на рівні можливостей кожного об'єкта», — каже генеральний директор МФК Gulliver Ірина Круппа.

У найближчі кілька років в Києві відкриється до 10 нових бізнес-центрів, але зростання орендних ставок триватиме, прогнозує Ігор Черненко. «Попит на офіси в найближчі роки буде перевищувати пропозицію», — зазначає експерт.

Сегмент для хіпстерів

Інвесторів зацікавив ринок коворкінгів. Їх сумарна площа в Києві, за даними компанії Colliers International (Україна), становить 62 тис. кв м, що займає 3,2% від загальної пропозиції якісної офісної нерухомості.

Приблизно 62% ринку контролюється чотирма компаніями — IWG plc (Regus, Sp а ces), Platforma, Creative States, Creative Quarter. Інвестори готові вкладати у відкриття нових коворкінгів. У найближчі півроку пропозиція зросте на 27%, прогнозують в Colliers International (Україна). Планується відкрити чотири крупні об'єкти, серед яких Platforma Fortuna (4,5 тис. кв. м), Creative States of Arsenal (4,13 тис. кв. м), Creative Quarter in Gulliver в башті B (2,8 тис. кв. м), Kooperativ (4 тис. кв. м).

E-commerce: інвестиції в офлайн зростуть

У 2020 році, за прогнозами групи Evo, український ринок електронної комерції зросте на 15% — до 87,2 млрд грн. Як правило, покупці замовляють товар через інтернет і хочуть його забрати в магазині. Приблизно кожен другий клієнт магазинів користується цією послугою, тоді як в Польщі — близько 70%. Тому великі ритейлери інвестуватимуть в розвиток мережі своїх інтернет-магазинів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X