Хто так будує! П’ять проблем київських новобудов, які отруюють життя городянам

14 серпня 2019, 22:21

Що ще, крім транспортних колапсів і відсутності шкіл і дитячих садків? НВ Бізнес спільно з агентством Геодизайн зібрав п’ять проклятих проблем столичних новобудов житла

Будівництво в Києві ведеться хаотично. Віце-президент Київської організації Національної спілки архітекторів Георгій Духовичний може назвати не менше 5-7 будівельних об'єктів в центральній частині міста, яких не повинно бути. Часто вони псують вигляд на правий берег міста, однак хаотична забудова — не єдина проблема. «Нема об'єктів інфраструктури. Можна вийти зі свого комплексу, стати в затор і дві години везти дитину в дитячий садок і школу», — говорить Духовичний. Що не так з київськими будівництвами?

Відео дня

НВ Бізнес спільно з агентством розвитку територій Геодизайн виділив п'ять головних проблем, які виникають при будівництві житла в Києві

Комунікації

Перед підключенням будинків до міських систем, забудовникам необхідно отримати технічні умови. Але може виявитися, що підключитися до комунікацій необхідно на відстані не менше 1 кілометра від будинку. Все це призводить не тільки до подорожчання вартості будівництва, а й необхідності переривати вулиці на значному відрізку. Деяким компаніям вдається «домовитися» і врізатися в трубу біля будинку, що потім призводить до проривів.

Другий етап цього квесту — передати комунікації на баланс обслуговуючої організації. Це непросте завдання: спочатку нові труби повинна прийняти Київрада, а потім своїм рішенням передати їх на баланс обслуговуючої організації. Природно, що винести таке питання в сесійний зал — це не швидко. Тому великі будівельні компанії поступово перетворюються на організації, які володіють кілометрами труб. І в разі виникнення проблем з ними, не так і просто знайти власника і змусити його відремонтувати мережу. Як результат, мікрорайон або конкретний житловий будинок може опинитися без води. Будівельна компанія не зацікавлена в тому, щоб утримувати і регулярно ремонтувати мережі.

Приблизно така ж ситуація і з ливневками, тому навіть невеликий дощ може призвести до затоплення вулиць. Зливів води у Києві не вистачає, і більшість з них не розраховані на масштабну забудову. Місто не проводить інвентаризацію і, найімовірніше, тому досі невідомо, скільки труб і зливових стоків прокладено на території столиці та на чиєму балансі вони перебувають.

Школи та садочки

Місто розвивається хаотично і це призводить до нерівномірного навантаження на навчальні заклади. Наш аналіз показує, що в центрі міста, де нових будинків будується мало, школи пустують. Але, наприклад, в районі пр. Правди, де ведеться будівництво великих комплексів, місць у школах катастрофічно не вистачає. Друга зміна навчання стає реальністю. Деякі будівельні компанії декларують будівництво шкіл та садочків у своїх великих комплексах, але частіше за все вони приватні. Проблема та ж — передати навчальний заклад на баланс міста дуже складно. І забудовники вважають за краще не зв'язуватися з цим процесом. Навчання в приватних школах і дошкільних установах на території нових ЖК стартує від 6-7 тис. грн на місяць, що може стати непідйомною платою для багатьох сімей.

фото Геодізайн
Фото: фото Геодізайн
фото Геодізайн
Фото: фото Геодізайн

Висотність будівництва

Перед початком зведення будівлі, кожен забудовник повинен отримати містобудівні умови і обмеження. До початку цього року при будівництві будинків в центральній частині міста необхідно було отримати дозвіл Міністерства культури. Але після скандалу, коли забудовники звинуватили органи контролю у хабарництві, узгоджувати свої дії з відомством більше немає необхідності. У деяких випадках, коли будинок будується поблизу аеропортів, потрібно схвалення Украероруху. Масштабне будівництво призводить до проблем. Наприклад, через великий комплекс літаки в аеропорт Гостомель можуть сідати і злітати тільки з одного боку.

фото Геодізайн
Фото: фото Геодізайн

Транспортний колапс

Житловий комплекс побудували, а дістатися до нього нереально. У «години пік» можна побачити величезні черги на транспорт або маршрутки, які їдуть на Мінський масив або Софіївську Борщагівку. Все це відбувається тому, що місто розвивається нерівномірно і інфраструктура не встигає за зростанням будівництва. Наприклад, житловий масив Виноградар активно забудовується, а гілку метро тільки планують будувати. Вирішити цю проблему могло б затвердження нового Генерального плану міста, в якому були б виділені землі під нові забудови, дороги, і передбачені нові лінії транспорту.

Благоустрій території

Важливу роль при виборі житлового будинку відіграє інфраструктура — кафе, кіоски з ремонту взуття або з продажу продуктів харчування. Київська міськрада роздає ці долі через конкурси, і розмір пайового внеску може скласти 30 тис. грн за півроку. Але це не гарантує, що об'єкт не знесуть. Кіоск може виявитися на червоних лініях, наприклад, на мережах електропередач і Київводоканал отримає повне право його демонтувати. До моменту введення будинку в експлуатацію, кав'ярень і майстерень і магазинів біля будинку може не виявитися.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X