З 1 жовтня. Мінфін вводить нові правила для барів та ресторанів — як продаж алкоголю перетвориться на нездійсненний квест
З 1 жовтня набирає чинності наказ Міністерства фінансів, який вимагає вказувати у фіскальному чеку номери акцизних марок з кожної проданої пляшки алкоголю.
Детально про це нововведення у колонці для НВ Бізнес пише Олеся Остафієва, співвласниця Відьма-бару Лиса гора.
«Всьому виною наказ Міністерства фінансів України № 13
«Якщо говорити простою мовою: раніше офіціант, отримавши замовлення, відразу вбивав його у планшет, програма автоматично розділяла його на замовлення для кухні та бару і відправляла кухарям і бармену „зустрічки“… Але з 1 жовтня, згідно з наказом Мінфіну, при замовленні алкоголю офіціант повинен не просто набрати його назву, а взяти відповідну пляшку, відсканувати штрих-код акцизної марки (а якщо немає сканера, а його зараз немає ні в кого, — вбити десятизначний номер вручну) і тільки після цього програма відправить „зустрічку“ на бар», — пише Остафієва.
При цьому, «якщо ж це коктейль і туди входять три алкогольні інгредієнти, то доведеться збігати до бармена, взяти відкриті пляшки (дай Боже, щоб кілька цифр на штрих-коді, бува, не відірвали відкриваючи пляшки) і набрати номери акцизних марок з усіх трьох пляшок. І головне: нічого не переплутати — інакше штраф», — резюмує ресторатор.
Остафієва підкреслює, що це нововведення — вже третій рівень контролю з боку фіскальних органів, з яким стикається ресторанний бізнес.
Перший — загальна система оподаткування та звітність за кожну одиницю проданої продукції (наприклад, пляшку лікеру, яка використовується для приготування 20 коктейлів, можна списати тільки після повного її витрачання).
Другий — обов’язок із серпня 2020 року вказувати в чеку код УКТ ЗЕД (українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності) для підакцизних товарів.
«І ось тепер новий рівень контролю — зазначення у фіскальному чеку номера акцизної марки проданої пляшки. […] Нововведення набирають чинності вже з 1 жовтня. Як розумієте, ані розробники РРО, ані розробники ресторанного ПЗ ще не оновили свій продукт під нові вимоги і „тестувати“, як воно працюватиме, ми зможемо за фактом. І „за фактом“ збирати штрафи за набиті гулі і помилки в адмініструванні цього процесу», — констатує ресторатор.
Повну версію колонки З 1 жовтня — нове коло пекла для ресторанів і барів читайте тут.