З бізнесом не радилися. Українські ритейлери виступили проти регулювання націнки на харчові продукти
Асоціація ритейлерів України занепокоєна ситуацією з введенням додаткового регулювання роздрібної торгівлі. ДОПОВНЕНО 14 січня позицією компанії Metro Україна.
Як йдеться у зверненні Асоціації, прийняття урядом 12 січня рішення про обмеження граничного рівня торгівельної надбавки на окремі соціально значущі продукти харчування в розмірі не більше 10% не були обговорені з профільними асоціаціями та бізнесом, і навіть сам проєкт постанови не був опублікований для громадського обговорення.
«Як відомо, наразі зростання цін на продукти харчування обумовлено не підвищенням рівня торгівельних надбавок, а зростанням відпускних цін з боку виробників, які, своєю чергою, вимушені підвищувати ціни у зв’язку зі зростанням цін на енергоносії (газ), а також інших чинників, що є складовими під час формування собівартості продукції», — сказано у заяві бізнес-спільноти.
Як зазначає бізнес-спільнота, при цьому проєкт постанови не передбачає перехідного періоду для його впровадження, що надало б можливість галузі рітейлу підготуватись до змін у регулюванні, а також надати свої пропозиції представникам влади.
«Звертаємо увагу, що процес прийняття попередньої постанови Кабінету міністрів України від
Представники бізнесу вважають, що розширення даного переліку товарів ще на дев’ять видів продуктів харчування «може загалом становити до декількох сотень позицій таких товарів в магазині, може призвести до призупинення реалізації зазначених продуктів харчування до моменту налагодження всіх процесів та чіткого розуміння порядку їх ціноутворення»
«Враховуючи критичність ситуації, Асоціація рітейлерів України закликає Кабмін відкласти введення в дію таких змін у зв’язку з відсутністю достатнього часу їх впровадження та нерозумінням бізнесу чіткого механізму ціноутворення. Також просимо представників уряду провести нараду з представниками роздрібного ринку харчових продуктів для обговорення ефективності такого регулювання», — резюмували представники бізнесу.
ДОПОВНЕНО 14 січня о 18:15. Компанія Metro Україна також закликала Кабінет міністрів скасувати постанову про державне регулювання цін на соціально значимі продукти харчування."Ринок рітейлу в Україні сам по собі є надзвичайно конкурентним, що стимулює його гравців до постійного вдосконалення своїх пропозицій, — заявила Олена Вдовиченко, директорка Metro Україна. — Однак, державне регулювання цін, на жаль, повертає нас до радянських методів планової економіки, що, своєю чергою може призвести до дефіциту товару на полицях магазинів".