Навіщо платити менше. П’ять прийомів роздробу в Чорну п’ятницю

29 листопада 2019, 07:39

Великі знижки поширюються тільки на дві-три позиції, частину популярних моделей виносять із залів, дані про терміни і розміри знижок неясні. НВ Бізнес з’ясував п’ять прийомів роздробу в Чорну п’ятницю

Українці готуються до масових розпродажів під час Чорної п’ятниці. Приблизно 72% опитаних сервісом Бітрікс24 мають намір робити покупки у цей день. «Споживачі планують купувати на розпродажах одяг, взуття, аксесуари, електроніку, гаджети і побутову техніку», — сказано в повідомленні. Більшість споживачів зацікавлені отримати знижку в розмірі від 30% до 70% і витратити на розпродажах до 2 тис. грн, сказано в дослідженнях Бітрікс24.

Відео дня

Чорна п’ятниця — це перший старт зимових розпродажів в Україні, тому в цьому році, як і кілька років поспіль у ТРЦ беруть участь у ній всі магазини, розповідає PR-директор ТРЦ Gulliver Тетяна Атаджанова. «Середні і чесні знижки в Чорну п’ятницю — це дисконт 25−35% на речі, 15% — на електроніку і 30−40% — на косметику і парфумерію», — говорить вона. Але такі акції споживачі бачать не завжди — деякі магазини намагаються скористатися ажіотажем і продати неліквід, підвищити, а не знизити ціни і пропонують лише кілька товарів зі знижкою 90% в надії залучити покупців гучною акцією.

НВ Бізнес з’ясував п’ять прийомів, які допомагають роздробу маніпулювати реальними знижками під час Чорної п’ятниці.

Товари з великими знижками: мало або ще менше

Багато магазинів анонсує знижки в розмірі 70%. Але, як показала практика попередніх років, таких товарних позицій в магазинах може бути не більше 10−12. Наприклад, в минулому році магазин однієї з найбільших мереж з продажу побутової техніки і електроніки продав всього три телевізори зі знижкою 90%, а велика частина асортименту продавалася за звичайними цінами тим, хто прийшов в магазини і не зміг піти без покупки. Завдання таких акцій — залучити потік платоспроможних покупців. «Це маркетингова акція, під час якої магазини хочуть підвищити свої продажі. Але роздробу не вигідно істотно знижувати ціни, тому залишається надія, що споживачі куплять все за звичайними цінами», — говорить директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Гра з цінами

Деякі магазини підвищують ціни за кілька днів до старту розпродажів, а потім їх знижують. Наприклад, в одній зы взуттєвих мереж у Києві під час Чорної п’ятниці черевики коштували дорожче, ніж в звичайні дні. Причому, етикетка «зі знижкою» була наклеєна прямо на етикетку зі стандартною ціною. «Я теж стикався з такою ситуацією, коли на розпродажі до Чорної п’ятниці товар коштував дорожче, ніж у звичайні дні. Природно, нічого не купив за такими цінами», — говорить Олексій Дорошенко. Подібні «акції» призвели до того, що, за даними опитування Бітрікс24, 62% опитаних не вірять, що в Україні ритейлери надають великі знижки під час Чорної п’ятниці.

Недовіра до мереж зростає і в Європі. Практично половина (45%) споживачів у Європі в цьому році будуть ретельніше порівнювати ціни під час розпродажів, ніж в минулому році, говориться в дослідженнях GfK FutureBuy. У Латинській Америці та Туреччині таких 58%, а в Індонезії — 56% опитаних.

Споживачам не повідомляють, на що саме будуть надаватися знижки

Більшість магазинів в Україні заздалегідь не анонсують повний асортимент продукції, на який буде надаватися знижка. Це частина маркетингової стратегії. Може виявитися, що дисконт поширюється зовсім не на ті моделі, які користуються попитом у споживачів. Наприклад, в минулому році одна з мереж побутової техніки зі знижками продавала кавомашини вартістю близько 100 тис. грн.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Гра з датами

Кожна мережа самостійно вирішує, коли починати розпродажі і скільки часу вони займають. Це створює хаос для споживачів. Розпродажі можуть стартувати на кілька днів раніше і тривати більше, ніж у сусіднього магазину в торговому центрі. Покупці не знають, коли найкраще купувати товар. У США і країнах ЄС цей процес намагаються координувати керуючі торгових центрів. В Україні такі спроби поки що поодинокі.

Продати що-небудь непотрібне

Під час Чорної п’ятниці ритейлери зацікавлені продати найбільш неходові товарні позиції. «Часто ця продукція і так продається зі знижкою в звичайний день, і під час розпродажів нічого не змінюється», — визнає Олексій Дорошенко. Деякі магазини спеціально скорочують асортимент на цей період. «Були випадки, коли в Чорну п’ятницю знижки надавалися на всю колекцію, але товар виставлявся не весь. Це викликало розчарування у споживачів», — каже Тетяна Атаджанова з ТРЦ Gulliver.

Показати ще новини
Радіо NV
X