Маркети першої необхідності. Як магазини біля дому відбирають ринок у мережевих гігантів

21 лютого 2021, 10:10
НВ Преміум

Кількість мінімагазинів за рік збільшилася на третину — вони вже кинули виклик супермаркетам, відвойовуючи у них клієнтів, пише журнал НВ.

Н евеликі торгові приміщення — приблизно на 60−120 кв. м — ось що зараз напружено шукає у жвавих місцях Києва, зокрема й на перших поверхах великих житлових комплексів Віктор Павлов, засновник мережі магазинів UA Made і онлайн-маркетплейсу локальних продуктів Foody. В них він має намір відкрити кілька невеликих продуктових магазинчиків.

Відео дня

Але потрібні йому локації, як правило, зайняті. «Зараз багато приміщень беруть під магазини біля дому», — каже підприємець.

Роль мінімагазинів формату «біля будинку» в житті українців серйозно збільшилася разом із приходом у країну епідемії коронавірусу та небажанням помітної частини співвітчизників з’являтися у громадських місцях. Українці все частіше вирушають по продукти не у ТРЦ і гіпермаркети, а в торгові точки, що знаходяться ближче до їхніх осель.

Водночас ринок українського ритейлу розвивається, що стає благодатним середовищем для «магазинних» експериментів. Зростання обороту роздрібної торгівлі не зменшило темпів навіть у коронакризовому 2020 році — цей показник додав 10,7%, переваливши через позначку 1,2 трлн грн. Приблизно п’ята його частина припадає на столицю. Ритейлери мають добрий виторг також у Дніпропетровській, Київській, Харківській, Одеській і Львівській областях. А за кількістю нових об'єктів фуд-ритейлу 2020 рік став рекордним: відкрилося 912 магазинів, натомість у 2019-му — 697. І понад половина з них припала на маркети, площа яких не перевищує 200 кв. м. Саме собою збільшення сегменту таких ось магазинчиків становило 30%.

Показати ще новини
Радіо НВ
X