Коронавірус наступає. Як київські магазини, ТРЦ і ресторани підготувалися до карантину
Магазини та торгові центри не планують закриватися, а тільки посилюють заходи захисту. Ресторани можуть недорахуватися до 50% своїх гостей
Україна готується до епідемії коронавірусу COVID-19. До кінця березня в країні діє карантин — закриті навчальні заклади, розважальні об'єкти, скасовані всі масові заходи, а співробітникам українських компаній рекомендують працювати віддалено. В офісах міжнародних компаній у Києві відправляють на віддалений режим роботи тих, хто відвідав країни, в яких виявлені заражені COVID-19.
У Києві торгові центри і ресторани поки що масово не закриваються, проте всі приміщення обробляють дезінфікувальними засобами. З найбільшими проблемами можуть зіткнутися ресторатори.
Магазини відкриті
Круп і туалетного паперу вистачить на всіх бажаючих — продовольчі і непродовольчі мережі не планують закриватися. «Магазини працюють в штатному режимі, товари доступні в достатній кількості. Порожніх полиць немає, і ми працюємо, щоб всім всього вистачало», — сказано у повідомленні прес-служби компанії Fozzy Group (Сільпо, Фора, Fozzy C&C).
Ажіотаж в магазинах спостерігається хвилями — продажі круп, консервів і предметів гігієни останнім часом зростали в кілька разів, розповідає НВ Бізнес директор роздрібної мережі, який побажав залишитися неназваним. «Але сумарно продажі зросли на 15%. Споживачі полюють за певними групами товарів, такими як дезінфектори, але в той же час не купують більше іншої продукції. Я думаю, що ажіотажного попиту не буде, оскільки дефіциту в Києві немає», — говорить він.
Мережі дезінфікують свої приміщення.
Наприклад, у всіх ТЦ METRO в Україні встановлені додаткові диспенсери з дезінфікувальними засобами для персональної гігієни клієнтів і співробітників — на вході в ТЦ, в м’ясному, овочевому, молочному і рибному відділах, в туалетних кімнатах, розповідає директор з питань співпраці з органами державної влади та зв’язках з громадськістю компанії Метро кеш енд керрі Україна Олеся Оленіцька. «Касири проводять дезінфекцію рук і касової стрічки після обслуговування кожного клієнта. На вимогу кожному співробітнику видаються маски, вологе прибирання приміщень торгового залу і офісу з використанням спеціальних дезінфікуючих засобів проводиться кожні 6 годин», — говорить вона.
У мережі магазинів EVA також будуть встановлені диспенсери у всіх магазинах, повідомила її прес-служба. «Внесено зміни в порядок комунікації співробітників: введена заборона на організацію зборів і переговорів у одному приміщенні. Комунікації проводяться за допомогою віддаленого конференц-зв'язку (Zoom). Також розробляється комплекс заходів, які дозволять співробітникам працювати дистанційно», — сказано в повідомленні прес-служби. Також компанія Руш (управляє мережею Eva) скоротила ділові поїздки, а співробітникам, які були за кордоном, потрібно 14 днів після повернення дотримуватися карантину і працювати віддалено.

Всі водії та кур'єри Нової пошти забезпечені рукавичками та захисними масками, у відділеннях з’являться засоби для дезінфекції рук співробітників і відвідувачів, повідомили в прес-службі мережі. «Стан здоров’я співробітників і водіїв перевіряють перед початком роботи, компанія розглядає можливість перевести на віддалений режим роботи всіх співробітників у київському і полтавському офісах компанії», — повідомили в прес-службі.
Ресторанам треба готуватися до гіршого
Кількість гостей в закладах громадського харчування в Києві може скоротитися на 50%, прогнозує генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. Деякі заклади можуть компенсувати втрати завдяки доставці, попит на яку виросте. Але пощастить не всім. «Офіціантам і барменам можна підробити кур'єрами, поки все не уляжеться. Ну а барам взагалі не позаздриш — коктейль з доставкою — цього майже немає, та й нецікаво. Адже до коктейлю повинна додаватися атмосфера. Та й кав’ярням теж особливо доставляти нічого», — вважає вона. Деякі заклади і зовсім закриваються. Наприклад, Pub UA в київському Пасажі призупинив роботу на два тижні з 12 березня.
Холдинг емоцій! FEST розробив три плани реагування на ситуацію з коронавірусом, говорить його співвласник Андрій Худо. «Введено перший план, за яким у наших закладах посилюється дезінфекція, контролюється допуск до роботи з оглядом працівників, координується робота з боку клініки в разі виявлення співробітників з респіраторними інфекціями, використовуються засоби індивідуального захисту», — розповідає він. Худо додає, що в разі погіршення ситуації робота закладів може бути частково або повністю припинена.
У торгових центрах закриваються розважальні зони. Наприклад, мережа кінотеатрів Мультиплекс перестала працювати в ТРК Проспект, а розважальний центр Мультіленд — в ТРЦ РайON, розповідає директор обох ТРЦ Інна Сотникова. Самі центри не припиняли роботу. Але якщо в Україні почнеться епідемія, то обмежувальні заходи можуть виявитися набагато жорсткішими.