Ком’юніті однодумців: як громадські простори ЖК допомагають здружитися з сусідами

24 березня 2020, 11:28
Спецпроект
ЖК — це ком’юніті (Фото:DIM)

ЖК — це ком’юніті (Фото:DIM)

Правило «мій дім — моя фортеця» в своєму традиційному сприйнятті доживає останні дні. Так само як і стереотип щодо «хати скраю». Будинок у розумінні сучасного покупця — це ширший простір, ніж просто стіни квартири.

Мешканці новобудов у спільних чатах в соціальних мережах знайомляться, вирішують проблеми будинку, кварталу, організовують дозвілля, вигадують концепції фестивалів під відкритим небом і взаємодіють з керуючою компанією. Для них ЖК — це ком’юніті. Саме тому ще на етапі вибору квартири для життя покупець задається питанням, що буде в складі комплексу і якими можуть бути потенційні сусіди.

Відео дня

Кияни втомилися від гігантських, понатиканих не дуже логічно «людських мурашників», у яких немає ніякої соціальної інфраструктури. Визирнувши з вікна в такому будинку, дуже часто впираєшся поглядом у вікна сусідньої висотки, а про нормальне подвір'я залишається лише мріяти. До того ж запам’ятати сусідів по під'їзду на сотню квартир практично неможливо.

Не дати статусу району піднятися, а то і зовсім «звалити» його може також відсутність точок тяжіння: культурних центрів, торгових комплексів із зоною розваг, кінотеатрів, парків і так далі. А переважання типової архітектури і бідна інфраструктура — однозначні ознаки новобудов-аутсайдерів, які загрожують перетвориться на кам’яні джунглі.

Тому забудовники роблять ставку на концепти, які створюють всі умови для спільнот близьких за духом людей. Неодмінним атрибутом таких ЖК стають власні громадські простори, парки, променади, садки і школи, лаунж-зони для відпочинку. Зростає потреба і в стильних дизайнерських лобі з місцями для зустрічей і спілкування з сусідами.

На вибір формату суспільного простору впливає сукупність факторів: локація, клас житлового комплексу і портрет покупця: важливо, щоб інфраструктура співвідносилася зі способом життя майбутніх мешканців.

Серед найбільш затребуваних суспільних просторів серед покупців квартир у новобудовах пальму першості тримають зелені зони. Наприклад, у ЖК «Метрополіс» від групи компаній DIM в Голосіївському районі столиці створення ком’юніті визначила сама концепція комплексу. У кількох хвилинах пішки від метро «Теремки» забудовник спроектував житловий проект із власною екосистемою. В її складі 2 га паркової зони, прогулянкові алеї, різноманітне дозвілля — барбекю, спорт, шопінг, сервіси. Біля будинку можна започаткувати сусідські зустрічі за чашкою кави, познайомитися з фанатами бігу і влаштувати естафету в суботу або організувати дружній матч.

ЖК «Метрополіс» від групи компаній DIM
Фото: ЖК «Метрополіс» від групи компаній DIM

Простір подвір'я зоновано таким чином, щоб абсолютно всім було максимально зручно. Місця для тихого відпочинку і точки соціального тяжіння доповнюють один одного.

Деякі забудовники, які погано відчувають тренд на створення ком’юніті, часом виступають в ролі ворожки, намагаючись осмислити, що людям хочеться сьогодні, а що — завтра. Але найчастіше одні жителі кажуть: хочемо волейбольне поле, а інші — барбекю-зону. І все це на одній і тій же частині території.

Щоб такого не траплялося, важливо ще на етапі планування подумати про організацію дружнього і корисного громадського простору для всіх без винятку. Тому ще одна мета створення спільнот у ЖК — це можливість дізнатися, чого хочуть покупці, примирити ще на березі всіх непримиренних і плисти далі. А зробити це просто: чим чіткіше враховуєте побажання ринку, тим ви його більшою мірою можете випереджати і формувати.

Приклад тому ЖК LUCKY LAND від групи компаній DIM: це житловий мікрорайон комплексної забудови, який з’явився на ринку в листопаді минулого року по сусідству зі 100 га соснового лісу. Коли платоспроможний покупець сформував запит на формат «місто в місті», а рівень зацікавленості такими проектами виріс у 1,5−2 рази, забудовник відреагував готовим рішенням.

ЖК LUCKY LAND від групи компаній DIM
Фото: ЖК LUCKY LAND від групи компаній DIM

Комфортний житловий простір на площі більше 37 га включає в себе 23 житлових будинки висотою 10−16 поверхів з панорамним склінням і терасами з видом на ліс, різними форматами планувань з просторими кухнями-вітальнями, дитячими садками і школою зі спортивною ареною, закритою територією, що охороняється, з концепцією «подвір'я без машин», а також місткими наземним і підземним паркінгом.

Поруч з проектом розташований торгово-розважальний комплекс Lavina Mall з кінотеатром IMAX, продуктові супермаркети «Ашан», «Сільпо» і Novus, а в 5 хвилинах їзди від комплексу знаходиться рекреаційна зона Пуща-Водиця.

ЖК LUCKY LAND від групи компаній DIM
Фото: ЖК LUCKY LAND від групи компаній DIM

Саме завдяки правильно підібраній концепції, локації, плануванню і зонуванню території подібний проект завойовує аудиторію і привертає увагу близьких за духом і цінностями людей. Коли ви отримуєте в пішій доступності інфраструктуру не тільки для роботи, але і для відпочинку та розваг, то створюється зовсім інше середовище.

Відкриті та закриті публічні простори, майданчики для офлайн-заходів, спортивні та соціальні об'єкти — все це невід'ємний атрибут комфортного середовища і доповнення до грамотно підібраного мікс-формату комерційної нерухомості у складі житлового проекту.

Витрати на благоустрій і створення точок тяжіння закладаються в кінцеву ціну квартир, але за грамотного опанування території це не сильно відбивається на вартості квадратного метра. Втім, сучасний споживач готовий доплачувати за додаткові переваги, якщо концепція ЖК знайшла у нього емоційний відгук.

Показати ще новини
Радіо НВ
X