Золота доставка. Коронавірус виявився рушійною силою для цифровізації українського ритейлу
Карантин різко збільшив попит на онлайн-замовлення і доставку продуктів, що підштовхнуло ритейлерів активно йти в інтернет, а кур'єрські служби — розширювати штат. Про це пише журнал НВ.
На Волл-стріт люблять нагадувати: криза — це не тільки втрати, збитки, банкрутства та дефолти, а й великі можливості для бізнесу. Цим правилом в карантинний період пандемії коронавірусу якнайкраще скористався український ринок доставки продуктів.
Якщо в 2019-му його обсяг становив лише 20 млрд грн, то в нинішньому році, за даними компанії Pro-Consulting, він може взяти бар'єр в 50 млрд. І закріпитися в статусі надійного каналу грошового потоку для великих продуктових ритейлерів.
Інша частина формули успіху ринку онлайн-замовлень — зростання сегмента доставників, найпопулярніший з яких — Glovo — став відомий завдяки фірмовим жовтим рюкзакам його кур'єрів.
Коронавірус виявився рушійною силою цифровізації для українського ритейлу. Перетворення проникли навіть у сегмент FMCG — продуктовий роздріб.
«Великий офлайн-ритейл досить швидко почав освоювати онлайн. І найбільше вражає швидкість, з якою запускаються проекти», — ділиться спостереженнями Юлія Белінська, засновник галузевого онлайн-видання Retailers.
При цьому ринок активно диктує свої умови за принципом «пристосуйся або помри»: на сьогодні практично всі мережі доставляють продукти, відзначають в компанії Pro-Consulting.

Гіганти в школі онлайну
У світі бізнесу сервіс вважається успішним, коли на нього починають звертати увагу найбільші ринкові гравці. Так, мережа Сільпо — вітрина холдингу Fozzy Group — організувала доставку базового асортименту за допомогою Glovo, а також в стислі терміни запустила послуги онлайн-замовлень і самовивозу товарів з усіх супермаркетів мережі. «Проект тільки запущений, але кількість замовлень активно зростає, а найближчим часом з’явиться доставка в 46 містах, де недостатньо розвинені кур'єрські служби», — розповідає Катерина Огуряева, маркетинг-директор мережі Сільпо.
Мережа супермаркетів Varus буквально за два тижні запустила співпрацю з Glovo і за три тижні організувала послугу Pick Up у магазинах — мова йде про можливості замовлення на сайті з подальшим самовивозом. «Ми до цього йшли роки, а в підсумку змогли прийняти управлінські рішення і зробити це за кілька тижнів», — говорить Руслан Шостак, засновник і співвласник мережі.