На готельному ринку Києва вперше з 2014 року впали всі операційні показники

8 серпня 2019, 15:37

У першому півріччі цього року на готельному ринку Києва вперше з 2014 року спостерігалося падіння всіх середньоринкових операційних показників.

Про це йдеться в дослідженні компанії JLL, яка надає послуги в сфері комерційної нерухомості та управління інвестиціями. Основу аналізу складають готелі сучасного стандарту під міжнародними і локальними брендами.

Відео дня

"Перша половина цього року ознаменувалася для готельного ринку української столиці падінням середніх операційних показників як в доларах, так і в гривнях. На тлі дуже успішного першого півріччя 2018 го року, коли в Києві проходив фінал Ліги Чемпіонів і значно зросли як завантаження, так і середній тариф, результати в цьому році поки залишають бажати кращого. зокрема, вперше з 2014 року спостерігалося падіння завантаження в період січня-червня», - сказала Тетяна Веллер, керівник департаменту готельного бізнесу JLL.

Якщо завантаження в середньому по ринку в порівнянні з аналогічним періодом минулого року впало на 1 процентний пункт, склавши 48%, то на тлі зниження ADR (середньої ціни за номер) на 14% в доларах (до 120) і на 13% в гривні (до 3,2 тис.), RevPAR (дохід на проданий номер) скоротився на 17% і 16% відповідно (до 55 доларів і 1,5 тис. грн.). При цьому в порівнянні з більш «стандартним» 2017 роком ринкові показники все-таки зросли.

За словами Веллер, завантаження готелів верхніх сегментів знизилося. Ймовірно, це пояснюється "затишшям" в бізнес-активності в період зміни влади.

"Завантаження цих готелів знизилося до 43% проти 46% роком раніше і 45% в аналогічному періоді 2017 року. Вони також втратили 15% в доларових цінах (до 153) і 14% в локальній валюті (до 4,1 тис. грн.). Результат - майже 20%-е падіння прибутковості на проданий номер в готелях люксової і високої цінових категорій», - розповіла вона.

На операційні показники готелів в середній і верхній межі середнього цінового сегмента в Києві вплинуло введення воєнного стану президентом України в кінці 2018 року. Це призвело до зменшення кількості іноземних туристів в структурі попиту таких готелів в силу сприйняття країни як небезпечного напрямку для подорожей, йдеться в дослідженні. Туристичні групи та індивідуальні туристи становлять більшу частину аудиторії брендованих та якісних готелів середнього цінового сегмента.

"Тим не менш друга частина аудиторії - ділові туристи, переважно внутрішні відряджені, - продовжують їхати в столицю, за рахунок чого і виросло на 1,5 процентного пункту завантаження в середніх сегментах. З огляду на високу базу порівняння минулого року, коли проходив великий спортивний захід і ціни були завищені, тарифи в минулому півріччі впали - на 11% в доларах (до 69) і на 10% в локальній валюті (менше 1,9 тис. грн). Але за рахунок позитивної динаміки завантаження падіння RevPAR було не таким значним - на 8% в доларах і на 7% в гривнях", - йдеться в дослідженні.

За даними JLL, готельєри позитивно оцінюють перспективи другого півріччя. Із завершенням процесу виборів і передачі влади, а також стабілізацією зовнішньополітичної ситуації потік гостей, які приїжджають з культурними і рекреаційними цілями, повинен відновитися і продовжити зростання. Бізнес разом з діловими туристами теж повернеться, як тільки стане зрозумілим курс дій нового уряду, прогнозують в компанії.

"За очікуваннями керуючих основних мережевих готелів, результати літнього сезону цього року перевищать торішні; осінь на підставі бронювань наперед також очікується активна, що до кінця року має привести до вирівнювання показників в цілому», - сказала Тетяна Веллер.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X