Як 23 роки розвивати компанію, чітко відслідковувати тренди у світі іграшок та залишатися лідером на ринку?

Як залишатися лідером на ринку (Фото:KIDDISVIT)
KIDDISVIT — це:
- найпопулярніші іграшки, які можна побачити в будь-якому дитячому магазині України;
- 60 брендів в асортиментному портфелі, серед яких світові хіти: L.O.L. Surprise!, KIDDIELAND, Baby Born, Battat, Rubik’s, Screechers Wild, Bburago, Goo. N, Peppa Pig і багато інших;
- команда професіоналів, яка розвивається та розвиває компанію в режимі nonstop;
- батьки та діти, які довіряють і люблять іграшки компанії. Іграшки KIDDISVIT наповнюють дитинство радістю та розвитком!

Розкажіть, як народився KIDDISVIT?
У 1996-му, ми з братом, Дмитром Овчинніковим, вирішили спробувати продавати іграшки у салоні квітів, який належав нашим батькам. І у нас вийшло — іграшки розліталися. Ми прагнули до самостійного розвитку. Перших клієнтів, ми з моєю майбутньою дружиною Ольгою, шукали не в інтернеті, а за довідником «Жовті сторінки». Справжнім відкриттям для нас були виставки іграшок у Москві та Нюрнберзі, на які ми потрапили в 1997 році. Ми зрозуміли, що ніша якісних іграшок в Україні вільна, в ній можливий розвиток, та заглибилися в цей ринок. Так з’явився KIDDISVIT.
А у чому принципова відмінність іграшок KIDDISVIT?
Ми продаємо тільки ті іграшки, якими дозволили б гратися своїм дітям. Якість і безпека — основні наші вимоги до іграшок, представниками яких ми є в Україні. Зараз у нас додалися й інші дитячі товари: підгузки, засоби дитячої гігієни, але принцип, за яким обирається асортимент, залишився той самий.

Як ви розумієте, що сподобається дітям?
Ми з командою постійно відвідуємо великі міжнародні виставки іграшок, вивчаємо тренди, спілкуємося з провідними світовими виробниками. Це допомагає нам спрогнозувати, — що буде актуально, на які іграшки звернути увагу. Але навіть із таким ретельним підходом, ми не завжди влучаємо на всі 100%. Трапляється, що з-поміж 10 брендів «поціляють» 2−3. І це не проблема, а досвід, який спрямовує нас у правильному напрямку. У KIDDISVIT є окрема категорія товарів EVER GREEN — це іграшки, додаткова цінність яких настільки висока, що їх купують із року в рік.
А який зміст ви вкладаєте в поняття «додаткова цінність іграшки»?
У якийсь момент ми зрозуміли, що прагнемо створювати самостійно, вкладати в іграшку додаткову цінність. Ми вирішили адаптувати трендові іграшки для українських дітей!

Так, стараннями команди KIDDISVIT звичайні музичні іграшки стали такими, що навчають і розвивають, вони говорять кумедними фразами, читають вірші, співають пісень рідною мовою. І весь цей контент — унікальний.
Вже кілька поколінь дітей виросли на іграшці «Ковчег Ноя» від бренду KIDDIELAND. Мої друзі часто кажуть: «О, Пашо, то ось хто вигадав ці віршики! Наші діти і ми вже вивчили їх напам’ять!»
До речі, цього року ми привозимо робота Quincy, який навчатиме дітей малювати. Його адаптація українською тривала два місяці. Я думаю, що це буде унікальна іграшка — стане просто WOW для дітей та батьків.

KIDDISVIT — лідер на ринку іграшок. Як тримати рівень та не здавати позицій?
Для мене рецепт лідерства простий — ставити знак рівності між поняттями «хороша команда» і «трендовий асортимент».
Я зрозумів, що потрібно розвиватися паралельно в цих двох напрямках.
Маючи хороший товар, але, не маючи сильної команди, швидко рухатися вперед досить складно. І навпаки — маючи професійну команду, але, не маючи трендового асортименту, тобі просто нічого запропонувати ринку. Тож баланс цих напрямків дає можливість зростати!
Де продають іграшки KIDDISVIT?
Я розповідав, що перших клієнтів ми знаходили за довідником"Жовті сторінки". Сьогодні ми працюємо з лідерами роздрібного ринку — національними мережами дитячих магазинів. Ми завжди в пошуку нових ринків збуту. Наприклад, коли з’явилися Rozetka та «Нова Пошта», український ринок отримав новий імпульс для розвитку. Так, ми почали працювати з каналом e-commerce. Сьогодні іграшки KIDDISVIT представлені і в мережах дрогері, і в мережах відомих АЗС. Адже зупинка на заправці для сім'ї - це цілий ритуал із кавою, хот-догами і, звичайно, купівлею дитині іграшки в дорогу. Отже, ми маємо бути готові до цієї зустрічі.
Економіка країни раз у раз входить у круте піке криз. Чи є рецепт роботи в такі періоди?
Криза 2008 року відчутно вплинула на український бізнес. Ми тоді готувалися до нового сезону, чекали велику партію товару. Деякі контейнери були вже в порту, ще частина іграшок перебувала в дорозі. Натиснути кнопку «стоп» просто не було можливості, власне, як і розрахуватися за іграшки. Ось тут і стали у пригоді роками напрацьовані соціальні зв’язки. Треба було діяти: я особисто телефонував кожному постачальнику і домовлявся під мою відповідальність, щоб товар відвантажили з порту. Ми мали змогу відпрацювати сезон, а вже потім розрахуватися з постачальниками. Нам повірили. І ми змогли!
Значною видалася криза і в 2013—2014 рр., але на той час у нас уже був антикризовий чек-лист — чітко прописаний алгоритм дій за кожним із напрямків. За підсумками 2014 року KIDDISVIT у конкурсі GUTMANN AWARD у Відні отримав нагороду, як найкраща компанія у Східній та Центральній Європі за створення робочих місць під час кризи.
А ось відмінність карантинної кризи 2020 року в тому, що довелося працювати під час повної зупинки. І тут важливо було швидко змістити акценти, посилити онлайн-продажі, навчитися працювати онлайн. А ще, було важливо «звучати чітко та зрозуміло». Бути в постійній комунікації з командою, клієнтами та постачальниками. Надавати підтримку та задавати напрямок!

Конкуренти KIDDISVIT — це проблема чи мотивація бути кращими?
Насправді, гравці ринку іграшок — конкуренти лише кілька разів на рік. На виставках, коли відбувається боротьба за сильний бренд. Ось там потрібно презентувати себе максимально, щоб укласти контракт. Коли ж ми в Україні, то стикаємося зі схожими викликами та проблемами. Тому, щоб їх ефективно долати, нам, гравцям українського ринку іграшок, потрібно об'єднуватися і разом відстоювати спільні інтереси, виробляти чіткі правила. Так виникла Українська Асоціація Індустрії Іграшок. І сьогодні у її складі вже 24 компанії.
А як розповісти про іграшку «смачно» та захопливо, щоб її захотілося купити?
На початку діяльності KIDDISVIT ми вирішили для себе, що повинні бути маркетингово-орієнтованою компанією. Тобто закривати для наших партнерів не лише питання дистрибуції в Україні, а й питання маркетингу. Для нових брендів ми розробляємо стратегії запуску продукту на ринок з нуля. Дивимося — хто цільова, визначаємо для себе ключовий меседж, із яким будемо стартувати, готуємо креативи, медійну стратегію. І тут важливо використовувати канали комунікації на 360 градусів. Адже, якщо бренд не знають, то його просто не купують.

Домовляємося про розміщення мультсеріалів на відомих дитячих каналах, запускаємо масштабні рекламні кампанії на TV і в діджитал, працюємо із соцмережами, відомими Insta-мамами та дитячими блогерами, беремо участь у сімейних фестивалях, працюємо з in-store маркетингом, плануємо активності з клієнтами. Ми навчилися «відчувати» ринок і цільову і реагувати на зміни гнучко та швидко. Для таких ініціатив і потрібна сильна команда.
А розкажіть про людей KIDDISVIT?
На початку шляху колектив компанії був сімейним: ми з братом, моя дружина Ольга та ще кілька співробітників. Компанія набирала обертів, збільшувався штат. Зараз у компанії більше 200 співробітників, та я завжди проводжу фінальну співбесіду з кандидатом і відчуваю «своїх людей». У нас працюють професійні мами, тати, хрещені, сестри, тітки і навіть бабусі. Для нас важливо, щоб людина, так чи інакше, мала досвід взаємодії з дітьми, розуміла їхні потреби, а ще поділяла цінності компанії.
Чим будуть грати діти наших дітей?
Світ змінюється, робити прогнози складно, але зрозуміло, що діджиталізація охоплює всі сфери життя і стає справжнім джерелом натхнення для виробників іграшок. KIDDISVIT відстежує тенденції та вже сьогодні прогнозує, що буде в ТОПі в найближчому майбутньому.

Але головний НАШ тренд на всі часи — це якість іграшки, її безпечність для дитини. Нам, справді, важливо наповнювати дитинство радістю та розвитком.
Бо щасливе дитинство — це успішне майбутнє.